$
אינטרנט

רגולציה חדשה מאיימת לפגוע ב-40% מפעילות אמזון בהודו

ענקיות הקמעונאות האמריקאיות וולמארט ואמזון נאלצו להוריד אלפי מוצרים מהמדפים הווירטואליים בעקבות חוקים חדשים שמקשים על שיווק מקוון של מותגים זרים בהודו. המהלכים הם חלק מאסטרטגיית הבחירות של ראש הממשלה מודי

רפאל קאהאן 12:0603.02.19

עסקי הקמעונאות המקוונת ספגו מכה בסוף השבוע האחרון, לאחר שממשלת הודו הפעילה חוק חדש שמחייב חברות זרות לחדול ממכירת מוצרים שהן מייצרות. בנוסף, החוק אוסר על שיווק של מוצרים באופן בלעדי. בעקבות הפעלתו נאלצו וולמארט, שבבעלותה אתר המכירות ההודי פליפקארט, ואמזון, להוריד אלפי מוצרים מאתריהן ברשת ההודית.

 

 

 

מדובר ביוזמה של ראש הממשלה נרנדרה מודי, כחלק מהקמפיין שלו לקראת הבחירות הכלליות שיתקיימו בתת היבשת במאי הקרוב. היוזמה נועדה לסייע לבעלי עסקים קטנים ולמוכרים מקומיים באמזון ובפליפקארט, שטענו לתחרות לא הוגנת מצד ענקיות הקמעונאות האמריקאיות. הטענות התמקדו בהנחות ענק שחלות על מוצרים ששני האתרים מוכרים בבלעדיות, וכן בחסימה של התחרות בצורה כוחנית גם מול מוכרים שפועלים בפלטפורמות המקוונות של שתי החברות.

 

ר"מ הודו נרנדרה מודי. נערך לבחירות במאי ר"מ הודו נרנדרה מודי. נערך לבחירות במאי צילום: איי אף פי

 

 

על פי הערכות אנליסטים שפירסם הוול סטריט ג'ורנל, החוקים החדשים עשויים להשפיע על 40% מכלל ההכנסות של אמזון בהודו ועל כשליש מההכנסות של פליפקארט - מובילה הודית בתחום הקמעונאות המקוונת. "זה אתגר גדול מאוד עבור החברות", אמר סאטיש מינה, אנליסט תחזיות בכיר בחברת המחקר פורסטר. "הן יצטרכו להחליט מה לעשות עם המלאים ולשנות את המודלים העסקיים".

 

הסכמי הפצה חדשים

 

הטענות לגבי כוחניותן של החברות האמריקאיות אינן ייחודיות להודו. בעבר כבר עלו טענות, בעיקר נגד אמזון, לפיהן היא מתחרה באופן לא הוגן במוכרים שמשתמשים באתר שלה. אמזון השיקה לפני מספר שנים את מותג הבית אמזון Basics שמציע מוצרי צריכה בסיסיים במחירים נוחים ולפעמים זולים בהרבה מאלה של מותגים מוכרים. על פי החוק ההודי, השיטה הזו לא תוכל לעבוד יותר. אמזון גם נאלצה להסיר מהמדפים הווירטואליים את מכשירי ה-Fire HD, טאבלטי הקינדל, מכשירי הסטרימינג ורמקולי האקו, משום שהיא לא יכולה למכור מוצרים אשר בהם יש לה אחזקה.

 

התקנות החדשות יכריחו את האתרים לחתום על הסכמי הפצה חדשים בהודו ולמכור מוצרים ללא הגבלה. בנוסף, המציאות החדשה עשויה לדחות את כניסתה של אמזון לתחום קמעונאות המזון בהודו, שבו תיכננה להשקיע כחצי מיליארד דולר.

 

 

 צילום: בלומברג

 

 

השוק ההודי נחשב לגדול ביותר אחרי הסיני מבחינת מספר הצרכנים, וברקע היחלשותה של הפעילות הכלכלית בסין, מדובר ביעד הבא של ענקיות המסחר והטכנולוגיה.

 

הוא מתאפיין בקמעונאים קטנים ובחנויות זעירות שמחזיקים בכ-90% מפעילות המסחר. באופן מסורתי, הסוחרים הזעירים הללו הם הגרעין הקשה של תומכי מודי, מה שמסביר את העיתוי להחלתם של המהלכים החדשים.

 

הטבות מס למעמד הביניים

 

במהלך חיזור נוסף לקראת הבחירות הודיעה ממשלת הודו ביום שישי על יוזמות להגדלת ההכנסות של החקלאים ולקיצוץ במסים לרווחת מעמד הביניים הגדל של מדינת הענק. על כך דיווחה רשת CNN. המהלכים הללו הוכרזו על רקע ירידה בהכנסות באזורים הכפריים ודאגה גוברת לנוכח הקושי של צעירים להשתלב במעגל העבודה. במסגרת ההטבות, 120 מיליון חקלאים יקבלו קצבה של 85 דולר בשנה, מהלך שיעלה לממשלה כ-10 מיליארד דולר. עבור מעמד הביניים, מי שמשתכרים עד 7,000 דולר בשנה יהיו פטורים ממס הכנסה, כאשר עד כה חל הפטור על המשתכרים עד 3,500 דולר בשנה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x