האדמינים בלחץ: ווטסאפ תגביל הפצת הודעות ל-5 נמענים בו זמנית
החברה מנסה לצמצם את השימוש בפלטפורמה שלה להפצת פייק ניוז ותוכן בעייתי אחר, ועל כן בחרה להגביל את מספר הנמענים; בנוסף, תוכל ההחלטה לקדם מעבר לגרסת ווטסאפ בתשלום, בה אין מגבלות הפצה
ווטסאפ תגביל החל מהיום את האפשרות להעביר הודעות באפליקציה לחמישה משתמשים בו זמנית - כך מאשרים בפייסבוק בתגובה לפניית "כלכליסט". מטרת השינוי היא בעיקר להקשות על הפצת פייק ניוז. השינוי צפוי להשפיע על משתמשים בכל העולם.
- ווטסאפ תפסיק לתמוך בסמארטפונים בני שלוש ומעלה
- ממשלת הודו תדרוש מפייסבוק לפרוץ את הצפנתה ולסנן תוכן
- אינטרנט 2018: הישראלים מכורים לווטסאפ, מתרחקים מהביטקוין וגולשים מגיל אפס
המגבלה נחשפה בידי ויקטוריה גרנד, סגנית נשיא למדיניות ותקשורת בווטסאפ, באירוע שנערך בג'קרטה. בחצי השנה האחרונה ערכה פייסבוק ניסוי מוגבל בהיקפו, במסגרתו הוגבל מספר האנשים שאליהם ניתן להעביר הודעה קיימת בווטסאפ. "ווטסאפ העריכה בזהירות את הניסוי והקשיבה לפידבק של המשתמשים בחצי השנה האחרונה", נמסר מהחברה. "מגבלת ההעברה הפחיתה משמעותית את העברת ההודעות בכל העולם".
המגבלה תופעל בעבור משתמשים בכל הגרסאות העדכניות של ווטסאפ: "הדבר יעזור לשמור את ווטסאפ ממוקדת בהודעות פרטיות עם אנשי קשר קרובים. נמשיך להאזין למשוב של משתמשים על החוויות שלהם, ולאורך זמן נחפש דרכים חדשות להתמודדות עם תוכן ויראלי".
אף שהמגבלה מוטלת ללא קשר למערכת הבחירות בישראל, צפויה להיות לה השפעה חשובה על השיח בה, שכן היא תקשה על העברת ידיעות נפיצות, בין אם נכונות, מסולפות או שקריות לחלוטין. אף שמשמעות המגבלה היא שבכל פעם שמשתמש ירצה להעביר הודעה הוא יוכל לסמן רק חמישה אנשי קשר, ניתן יהיה כנראה לבצע שוב את פעולת ההעברה ולבחור חמישה נמענים אחרים.
שינוי זה מיועד להפוך פעולת ההעברה לנוחה פחות, על ידי כך לגרום למשתמשים לחשוב מעט יותר לפני שהם מעבירים מידע נפיץ שהתקבל בווטסאפ. באופן זה, אפשר לקוות, תוגבל העברתן בצורה רחבה של פייק ניוז ומידע בעייתי אחר.
עד לשנה שעברה לא חלה מגבלה על מספר הנמענים, מה שסייע לווטסאפ לצמוח כפלטפורמה חברתית נוחה, בה יכולים אדמינים להעביר מסרים לקהל גדול בקלות. בקיץ שעבר שינתה ווטסאפ את החוקים, והגבילה את מספר הנמענים ל-20 בשווקים מסוימים. המניע לשינוי האמור צמח בהודו, בעקבות מקרי תקיפה שארעו במדינה ונגרמו בשל הסתה שמקורה בווטסאפ.
בין השאר, שקלה החברה לפתח גרסה ייעודית להודו, בה מגבלת חמישה נמענים בכל רגע נתון, וללא אייקון לשיתוף מיידי שמופיע לצד תכנים כתמונות וסרטונים. עתה נראה שתצורת מגבלת הנמענים נבחרה כיישור קו. לצד המלחמה בפייק ניוז, תוכל ההחלטה לקדם את השימוש בפלטפורמת ווטסאפ לעסקים - כלי בתשלום שבו אין מגבלה על מספר הנמענים.