הצעיר האוסטרי שהפיל את פייסבוק יוצא למאבק באפל וספוטיפיי
מקס שרמס הצליח לכופף את הרשת החברתית ב-2012 ולאלצה להסגיר מידע אישי שאספה עליו; מאז הקים את ארגון NOYB להגנת פרטיות גולשים - ועתה הגיש שורת תלונות על שירותי הסטרימינג של אפל, אמזון, ספוטיפיי ואחרים
פעיל הגנת הפרטיות האוסטרי מקס שרמס מוביל מהלך נרחב נגד מפעילות שירותי סטרימינג באיחוד האירופי. הרשות להגנה על מידע באוסטריה קיבלה סדרת תלונות נגד ספוטיפיי, אמזון, אפל וסאונדקלאוד לפיהן עברו החברות על חוקי ה-GDPR.
- ההוריקן מארק ועונשה של פייסבוק: איזה מחיר תשלם על גניבת המידע?
- מייסד וואווי: אפל היא ההשראה שלנו בשמירה על פרטיות המשתמש
- פעמוני הדלת החכמים של אמזון ריגלו אחר משתמשים
שרמס, שארגון NOYB שהקים העביר את רוב התלונות, הצליח ב-2012 לאלץ את פייסבוק להעביר לידיו מידע שאספה עליו, מה שהוביל לשינויי חקיקה באיחוד. בהמשך, הצליח להשפיע גם על מדיניות הפרטיות של גוגל ושל חברות אחרות. למעשה, הישגי שרמס היו מהגורמים שהשפיעו על האיחוד האירופי לבנות את תקנות הגנת הפרטיות GDPR.
עתה טוען פעיל הגנת הפרטיות שחברת הסטרימינג לא מספרות לציבור מה נעשה עם המידע שלו שהן אוספות. הוא ניסה לפנות לשמונה חברות ולקבל את המידע מהן באופן ישיר, כששתיים מהן - סאונדקלאוד ושירות הסטרימינג של UK Sport - התעלמו ממנו לחלוטין ואילו האחרות העבירו לו מידע חלקי או שגוי. שרמס הגיש בשנה שעברה תלונות נוספות נגד גוגל ופייסבוק על סעיפים דומים - תלונות שכבר נמצאות בשלבי בדיקה. לדברי שרמס, החברות האמורות בנו כלי תגובה אוטומטיים לפניות המשתמשים, והכלים הללו פשוט לא מראים עם מי משותף המידע שנשתה מהצרכן ומדוע נאסף המידע.
בניגוד לשירותים מקוונים רבים אחרים, סטרימינג של וידאו ומוזיקה הוא במקרים רבים שירות בתשלום, כך שלכאורה אין סיבה לאיסוף המידע ממנויים שכאלה. ספוטיפיי מסרה בתגובה לאתר the Verge שהיא פועלת בהתאם לחוק הלאומי והבינלאומי ושהיא עומדת בכל דרישות ה-GDPR. שאר החברות לא הגיבו בנושא.