מיתוג מעסיק
מנהלת הגיוס של חברת PayPal בישראל, מספרת להייטקיסט איך זה לעבוד בחברה
התחרות על עובדים מוכשרים בענף ההייטק גוברת. במסגרת סדרת הראיונות של ערוץ הייטקיסט עם מנהלים בארגונים, מצאנו כי עבור טאלנטים, הבחירה במקום העבודה הבא מבוססת על הרבה מעבר לתלוש השכר. ראיון 24 מתוך 100 בסדרה; והפעם, שיבולת סיון, מנהלת הגיוס של חברת PayPal בישראל!
הארגון חרט על דגלו ארבעה ערכים מרכזיים:
Collaboration – האנשים שמצטרפים אלינו חייבים להיות פתוחים לרעיון של עבודת-צוות ושל עבודה עם ממשקים רבים – בישראל וברחבי העולם.
Wellness – איזון נכון ואפקטיבי (של כל עובד/ת) בין החיים הפרטיים לשעות העבודה, ובחינה מתמשכת של דרכים נוספות לאפשר ולעודד את האיזון הזה.
Inclusion (הכלה) – ככל שסביבת העבודה תהיה מגוונת יותר, היא תוכל להכיל יותר תפיסות עולם שונות, מה שיוביל לחשיבה יצירתית יותר.
Innovation – חדשנות טכנולוגית זה ברור, אבל גם חדשנות מחשבתית, חברתית ותרבותית.
הסייט של PayPal ישראל מורכב מהרבה קבוצות וארגונים גלובליים שונים, טכנולוגיים ועסקיים Information Security, Risk-Management, Business-Unit, Consumer Product, ועוד. כל אחד מהם מוביל עשייה ופעילות שנוגעות לאספקטים שונים של השירותים והמוצרים של PayPal כולה. שיתוף הפעולה בין העובדים בקבוצות השונות (וביבשות השונות) הוא הכרחי. בנוסף, העובדים והעובדות ב-PayPal ישראל הם בעלי מודעות ומעורבות חברתית עמוקה, והאישיות הייחודית של כל אחד מהם מעצבת את התרבות הארגונית שלנו כסייט.
2. אילו עובדים ״ירגישו בבית״ ויצליחו בארגון שלכם?
הטאלנטים שלנו מגיעים מרקעים מגוונים, (לאו דווקא ״טיפוסי 8200״ שמדברים עליהם הרבה בתעשייה). המכנה המשותף הבסיסי הוא המוטיבציה החזקה להיות משמעותיים ומשפיעים. אנשים שמבינים את הערך והחשיבות שטמונים בלמידת-עמיתים ובסביבה ארגונית רב-תרבותית. PayPal הוא ארגון מורכב ומרתק – טכנולוגית, עסקית ואנושית, וכדי להרגיש בבית, נדרשת סקרנות, יצירתיות, לקיחת אחריות, חברותיות ופתיחות מחשבתית ואנושית.
3. כיצד אתם עוזרים לעובדים להצליח בארגון ולפתח את הקריירה שלהם?
לפני כמה שנים, מתוך למידת הצורך הארגוני והמקצועי, הקמנו ב- PayPal ישראל ארגון הדרכה, שמלווה את העובדים מרגע הצטרפותם לחברה. הארגון הוקם בארץ, ובהמשך התרחב לפעילות נוספים של PayPal ברחבי העולם. הארגון מתמקד בקליטת והכשרת עובדים חדשים, למידה על PayPal (הארגון, המוצרים, החזון העסקי), הקניית יכולות מקצועיות וניהוליות, ופיתוח מיומנויות הנחוצות לעבודה בארגון רב תרבותי. באופן רשמי, יש תהליך שנתי בו העובדים שלנו יושבים באופן פרטני עם המנהלים האישיים שלהם, על מנת להגדיר יחדיו מה יהיה היעד הבא בקריירה של כל עובד, ומהם השלבים הנדרשים להשגת היעד.
4. אילו אירועים / פעילויות החברה מקיימת לטובת העובדים?
ישנו מגוון רב של פעילויות ואירועים במהלך השנה: Happy Hour שבועי לכל עובדי החברה, הרצאות העשרה והשראה של דוברים חיצוניים (במגוון תחומים שאינם קשורים לעשייה היומיומית), ימי כייף לילדים, חצי יום חופש ביום המשפחה, יום האישה הבינלאומי, "יום הורים" (להורי העובדים), אירוע שנתי עבור העובדים ובני/בנות זוגם, ימי עיון מקצועיים, ימי כיף לכלל החברה וימי כיף צוותים, ימי התנדבות ותרומה לקהילה ועוד. למעשה, העובדים הם אלה שקובעים ומתכננים את מרבית האירועים, על ידי פעילות התנדבותית בארבעה צוותים רוחביים, המכסים מגוון תחומי פעילויות: Diversity and Inclusion, Innovation Culture, Give (Social-responsibility) Wellness.
5. מה החזון שלכם בכל הקשור לאנשים שעובדים בחברה?
ליצור סביבה שמאפשרת לעובדים שלנו לצמוח, להתפתח (מקצועית ואישית) ולממש את עצמם, מתוך מחשבה שהרווח מכך הוא הדדי – לעובד ולארגון גם יחד. יש אצלנו הרבה הזדמנויות לעבור בין תפקידים שונים ובין צוותים שונים, בישראל או בכל אחד מהמשרדים של PayPal בעולם. הניוד הפנימי מאפשר התקדמות ניהולית או מקצועית, לכל עובד על פי כישוריו ויכולותיו. ארבעת הצוותים הרוחביים שהוזכרו קודם לכן (ובנויים על בסיס התנדבותי), מאפשרים לעובדים לפעול בנושאים שאינם עוסקים או קשורים לעבודתם המקצועית והיומיומית: תרומה לקהילה, קידום ויצירת שוויון זכויות והזדמנויות וחשיבה מתמדת על יצירת איזון ואיכות חיים בארגון שעבודתו אינטנסיבית וחוצה אזורי זמן. בכך העובדים שותפים ומעורבים בצורה מלאה בקבלת החלטות שמעצבות (הלכה למעשה!) את התרבות הארגונית של החברה בארץ.
6. כיצד נראה יום עבודה בארגון?
אין שעת הגעה או יציאה קבועות או קשיחות, מאחר ורובנו עובדים בצוותים גלובאליים, אנחנו צריכים להיות זמינים בשעות שונות ומשונות בשל הפרשי שעות. לכן, באופן כללי ניתן לומר שהעובדים שלנו אחראים על סדר היום שלהם באופן עצמאי יחסית, שמאפשר את הגמישות הנחוצה (כדי ליישם את ה-Wellness אותו הזכרנו).
אין ספק שהמטבחים (שנמצאים בכל אחת מ-4 הקומות של המשרדים שלנו בתל אביב), הם האזורים הכי שוקקי חיים. העובדים שלנו אוהבים לאכול ביחד בקבוצות, בין אם הם מזמינים למשרד או יוצאים לאחת המסעדות באזור. המשרדים בנויים ב-Open-Space, מרחב עבודה שיתופי, שמאפשר שיח בלתי אמצעי, תקשורת נינוחה, פתוחה ולא פורמלית.
7. מה מאפיין את העובדים והמנהלים בארגון שלכם? אילו אנשים אתם מחפשים?
אנשים שאוהבים את מה שהם עושים ורוצים להשפיע – בין אם זה על הביזנס / המוצרים / הלקוחות של פייפאל, ובין אם זו השפעה על PayPal ישראל כמעסיק. אנחנו מחפשים אנשים שהם טאלנטים טכנולוגיים, אבל לא נתפשר על יכולות בין-אישיות גבוהות, על תשוקה לעבודה עם אנשים שונים ומגוונים, שרוצים לייצר יחד חוויית עבודה משמעותית ומשפיעה.
מבחינה מקצועית, אנחנו מחפשים אנשי פיתוח Big-Data ו-Data-Science, שרוצים לקבל הזדמנות לעבוד עם כמות דאטה מטורפת, ולפתח שירות משמעותי שמשפיע על מיליוני אנשים ברחבי הגלובוס. במילים אחרות, אנחנו מחפשים אנשים שרוצים To Do Good – לסביבתם הקרובה ולעולם כולו.
בואו להכיר אותנו לעומק ולהתעדכן במשרות הפתוחות שלנו באתר הקריירה שלנו בהייטקיסט.
הייטקיסט – פלטפורמת מיתוג המעסיק החדשה והיוקרתית לענף ההייטק בישראל.