ניו יורק: אובר, ליפט וגט יחויבו לשלם שכר מינימום לנהגים
נציבות המוניות של העיר פסקה כי על מפעילות שירותי ההיסעים לשלם לנהגים לפחות 27.8 דולר לשעה, מה שהווה עבור רובם תוספת של 6,300 עד 10,000 דולר בשנה. "נוחות עולה כסף, ומעתה העלות הזו לא תיפול על כתפי הנהגים", אמרה יו"רית הנציבות
נהגים בניו יורק שעובדים עם אפליקציות הזמנת נסיעות זכאים לשכר מינימום - כך קבע אתמול הרגולטור העירוני, נציבות המוניות והלימוזינות של ניו יורק. מדובר בפעם הראשונה בארה"ב שגוף שלטוני כלשהו מחייב תשלום שכר מינימום לנהגים בשירותים שמפעילות חברות כמו אובר או ליפט.
קראו עוד בכלכליסט:
- אובר רוצה קורקינט: מנהלת מגעים לרכישת Bird או Lime עוד השנה
- יאנגו, שירות המוניות של יאנדקס, החל בנסיעות ראשוניות בארץ
- חברת Via משיקה בישראל את שירות הנסיעות השיתופיות שלה
לפי החלטת הנציבות, מפעילות האפליקציות יחויבו לשלם לנהגים שכר מינימום של 27.86 דולר לשעה, או 17.22 דולר לשעה בניכוי הוצאות דוגמת עלות הדלק. בכך, למעשה, ישווה שכרם של הנהגים לזה של קבלנים עצמאיים.
אפליקציית אובר צילום: רויטרס
"96% מנהגי אובר, ליפט, גט/ג'ונו ו-Via (שתי החברות האחרונות הן ישראליות; ע"כ) יקבלו העלאת שכר שנתית של כמעט 10 אלף דולר", נמסר בהודעת הנציבות. "מספר רב של נהגים יקבלו שכר מינימום גבוה יותר, בכלי רכב שנגישים לנוסעים בכיסאות גלגלים". עם זאת, לפי בלומברג העליה תהיה דרמטית פחות: לדברי סוכנות הידיעות 86% מהנהגים משתכרים כיום פחות משכר המינימום החדש, והעלאת השכר השנתית שלהם תעמוד על 6,300 דולר.
"ניו יורק היא העיר הראשונה בעולם שמכירה בכך שעשרות אלפי גברים ונשים שאחראים לאספקת שירותי נסיעות פופולריים זכאים לשכר מחייה ולהגנה מהורדה חד-צדדית שלו", אמרה יו"רית הנציבות, מירה ג'ושי. "נוחות עולה כסף, ומעתה העלות הזו לא תיפול על כתפי הנהגים. החברות אומרות שמתן שכר הוגן לנהגים יגדיל את זמני ההמתנה ואת המחירים. אבל אני מאמינה שניו יורקרים מוכנים לשלם קצת יותר ולהמתין קצת יותר כדי שאנשים שמסיעים אותם יוכלו לכלכל את עצמם ואת משפחותיהם".