$
הייטק והון סיכון

חברת Soomla גייסה 2.5 מיליון דולר

החברה פיתחה פלטפורמת אנליטיקה למובייל, ועברה שורת שינויים גדולים מאז קמה ב-2012. את סבב הגיוס הובילה קרן JAL ונצ'רס ובעקבותיו תכפיל סומלה את מניין עובדיה ותפתח משרד בארה"ב

מאיר אורבך 16:1604.12.18

חברת הסטארט-אפ הישראלית סומלה (Soomla) גייסה 2.5 מיליון דולר מקרן JAL ונצ'רס. החברה, שמפתחת מערכת אנליטיקה לאפליקציות, נוסדה ב-2012 בידי יניב ניצן, רפאל דקר ובוריס ספקטור. היא פועלת מתל אביב ומעסיקה 15 עובדים, ועתה מתכננת להכפיל את מספרם ולפתוח משרד בארה"ב.

 

 

"כאשר התחלנו ב-2012 מרבית האפליקציות היו או בתשלום או בחינם ללא אפשרות של רכישה בתוך האפליקציה כמו שיש היום", סיפר ניצן, מנכ"ל סומלה, לכלכליסט. "פיתחנו מערכת בקוד פתוח שכל מפתח יכל לשלב בקלות. החלטנו לעשות אותה חינמית ותוך זמן לא רב כעשרת אלפים אפליקציות הטמיעו את הפתרון שלנו עם כמיליארד משתמשים".

 

עובדי סומלה עובדי סומלה צילום: Soomla

 

 

בתחילת דרכה גייסה החברה כ-4 מיליון דולר משורה של אנג'לים כעודד ורדי, עדי אורזל ואחרים וכן מחברת פלייטק. "לאחר ההצלחה הגדולה של הפיתוח שלנו המשקיעים רצו שנמצא את הדרך לתרגם את ההצלחה להכנסות", סיפר ניצן. "ניסינו לעשות מוניטיזציה דרך הדאטה שלנו אבל זה לא ממש היה אטרקטיבי והגענו לנקודה שבה היינו צריכים להחליט האם אנחנו סוגרים את החברה או עושים משהו חדש".

 

לדבריו, בשלב זה הסתכלו אנשי סומלה על השוק והבינו שקורה משהו גדול בשוק האפליקציות: "בעבר מרבית ההכנסות של האפליקציות היו מהמשתמשים ובשנים האחרונות חלק גדול מההכנסות של האפליקציות מגיע מפרסומות, אמר." מצב זה יצר וחור עבור כל אותם מפתחים - הם לא ידעו מי משתמש במערכת שלהם, איזה פרסומות מופיעות ועוד".

 

מייסדי החברה יניב ניצן, רפאל דקר ובוריס ספקטור מייסדי החברה יניב ניצן, רפאל דקר ובוריס ספקטור צילום: Soomla

 

 

ניצן סיפר שבשלב זה יצאה החברה לדרך חדשה עם מספר מצומצם של עובדים ומעט כסף, אך עם נכונות רבה מצד המשקיעים. "התחלנו את הפיתוח בתחילת 2017 וחצי שנה לאחר מכן כבר התחלנו לספק את המוצר לאפליקציות שונות. גילינו מהר מאוד שהמערכת שפיתחנו נוגעת בנקודה מאוד כואבת והביקוש רק גדל". לדבריו, נכונות המשקיעים הוותיקים לא לוותר על החברה והאפשרות להכניס משקיע חדש הן שפתחו לסומלה את העתיד.

 

 

 

החברה עובדת כיום במודל של תוכנה כשירות. יש לה כ-50 לקוחות משלמים, ובכל חודש החברה מקבלת עשרות פניות חדשות מלקוחות שמבקשים לשלב את הטכנולוגיה שלהם באפליקציה. "אנחנו מצרפים בערך 4-5 לקוחות חדשים בכל חודש. המערכת שלנו משתלבת בתוך האפליקציה ומאפשרת לעקוב אחר האינטראקציה של המשתמש עם הפרסומות והמעקב אחר ההכנסות שנוצרו כתוצאה מהן".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x