אמזון פספסה את תחזית ההכנסות - המניה צונחת ב-6% במסחר המאוחר
הכנסות ענקית הקניות המקוונות הסתכמו ב-56.6 מיליארד דולר ברבעון השלישי - מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על 57.1 מיליארד דולר; עם זאת הרווח הנקי היה גבוה בהרבה מהתחזיות; החברה גם פרסמה תחזית הכנסות מאכזבת לרבעון הרביעי
ענקית הקניות המקוונות אמזוןפרסמה הערב לאחר סיום המסחר בוול סטריט את דוחותיה לרבעון השלישי. החברה דיווחה על רווח נקי של 2.9 מיליארד דולר, 5.75 דולרים למניה, לעומת 52 סנט ברבעון המקביל אשתקד ומעל ציפיות האנליסטים לרווח של 3.08 דולרים למניה. עם זאת הכנסות החברה הסתכמו ב-56.6 מיליארד דולר - מתחת לתחזיות האנליסטים להכנסות של 57.1 מיליארד דולר. ההכנסות ברבעון המקביל עמדו על 43.1 מיליארד דולר. מניית החברה צונחת ב-6% במסחר המאוחר בוול סטריט, לאחר שננעלה בזינוק של 7.1%.
- ג'ף בזוס: הפנטגון זקוק לאמזון, לא נתרחק ממיזמים צבאיים
- חדשות רעות לפייסבוק וגוגל: המפרסמים עוברים לאמזון
- אמזון העלתה שכר העובדים - אך ביטלה את הבונוסים
אמזון גם פרסמה תחזית הכנסות מאכזבת לרבעון הרביעי (תקופת החגים) - 66.5 מיליארד דולר עד 72.5 מיליארד דולר; תחזיות האנליסטים היו להכנסות של 73.8 מיליארד דולר.
עיקר הגידול בהכנסות אמזון הגיע שוב משירותים שזינקו מכ-15 מיליארד דולר בשנה שעברה לכ-23 מיליארד דולר השנה. החלק הארי של הכנסות אלה מגיע מחטיבת הענן של החברה, AWS, שהראתה כאן גידול מרשים. גם תחום הפרסום נכנס לשורה הזו וכן מספר נוסף של פעילויות פיננסים. אמזון גם נחשבת למובילה במכרז הענן של הפנטגו,ן שעל פי ההערכות יוכל לספק לה הכנסות לעשור הקרוב של לפחות 10 מיליארד דולר.
המכירות של מוצרים שכוללים את סניפי הול פודס וכן פעילות אתר האינטרנט והאפליקציה הראו צמיחה צנועה הרבה יותר ועמדו על כ-33.7 מיליארד דולר לעומת 28.7 מיליארד דולר אשתקד. גם עלויות המכירות זינקו ליותר מ-33 מיליארד דולר, כאשר ההפרש בינן להכנסות עומד על כ-750 מיליון דולר לעומת הפרש של כ-1.3 מיליארד דולר בשנה שעברה.
הכנסות חטיבת הענן של אמזון, AWS, עמדו על כ-6.68 מיליארד דולר, לעומת צפי אנליסטים של 6.71 מיליארד דולר. הרווח התפעולי עמד על כ-2.1 מיליארד דולר לעומת תחזית של כ-1.82 מיליארד דולר.כלומר, כשליש מההכנסות של החטיבה מתורגמים לרווח תפעולי, ומהווים את החלק הארי של הכנסות החברה כולה. באחוזים זה נשמע יותר מרשים, הכנסות החטיבה היו רק 12% מהכנסות אמזון בסך הכל - אך הרווח שלה היווה 56% מהרווח הכללי של החברה.
אמזון החלה לפעול השנה בכמה מקומות, בהם ספרד וטורקיה; היא גם הרחיבה את הפעילות שלה ברחבי העולם עם מבצעי שילוחים חינם למדינות בהן היא לא פעילה כמו בישראל. כל אלה כנראה מגולמים בעלייה החדה בעלות המכירות. החברה גם השיקה סדרה חדשה של מוצרי אלקסה והגדילה את היקף קו מוצרי החומרה שלה, בין השאר בתחום הבית החכם והמכוניות המחוברות.