טוויטר היכתה התחזיות - למרות הירידה במספר המשתמשים
החברה הציגה רווח של 758 מיליון דולר - 56 מיליון יותר מתחזיות האנליסטים וצמיחה של 29% ברווחים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה איבדה מיליוני משתמשים פעילים, אך ככל הנראה שמדובר בחלק ממלחמתה בתופעת הבוטים והפייק ניוז
- סעודיה שתלה חפרפרת בתוך טוויטר, לריגול אחר מתנגדי משטר
- ארה"ב: טוויטר יירטה 1,500 חשבונות פייק ניוז שניסו להטעות מצביעים
- טיהור באש: שריפה במפקדת הטרולים ברוסיה הובילה לירידה בפייק ניוז
החברה ממשיכה גם לשמר את רצף הרווחים שלה, והרווח הנקי המתואם עמד על 789.18 מיליון דולר (לעומת הפסד של 21.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד). סכום זה כולל גם 683 מיליון דולר בהטבות מס שהתקבלו בעקבות שחרור נכסי מס. גם בניכוי סכום זה, רווח של 106 מיליון דולר יספק לטוויטר את הרבעון הרווחי ביותר שלה עד כה. הרווח למניה עמד על 21 סנט, לעומת תחזיות אנליסטים לרווח של 14 סנט למניה. מרבית הכנסות החברה, 650 מיליון דולר, הגיעו מפרסומות – עלייה שנתית של 29% שהתאפשרה בעקבות גידול של 50% בתגובת הגולשים לפרסומות וירידה של 14% בעלות ייצור התגובה. 108 מיליון דולר נוספים (25% עלייה) התקבלו ממתן רישיונות לשימוש במידע ומקורות אחרים. ארה"ב סיפקה לטוויטר את מרבית הכנסותיה (423 מיליון דולר), אך ההכנסות הגלובליות (335 מיליון דולר) גדלו בקצב מהיר מעט יותר: 30% לעומת 28%.
מספר המשתמשים ירד? טוב מאוד
טוויטר רשמה ירידה במספר המשתמשים הפעילים הממוצע לחודש, שעמד על כ-326 מיליון לעומת ציפיה לכ-330 מיליון. למרות האכזבה מהמספר הנמוך מהצפי, ניתן לקשר זאת למהלכי טוויטר למחיקת מחשבונות מזויפים. החברה הואשמה פעמים רבות בכך שאינה עושה די למיגור תופעת הבוטים, שמשמשים להפצת ספאם, פייק ניוז ולעיתים גם נוזקות. בעבר הוערך שטוויטר לא נלחמת בבוטים משום שצמצום מספר החשבונות יזיק לה בבורסה; עתה נראה שסדרי העדיפויות של החברה שונים, והיא מעדיפה שימוש בטוח על פני מצג של צמיחה בכל מחיר.
מנכ"ל החברה ג'ק דורסי התייצב לשימועים מיוחדים בקונגרס ובסנאט בנושא מכת הפייק ניוז ובקרת התוכן ברשת החברתית, ויתכן שהלחץ הממשלתי הוא שהביא את החברה להאיץ את ניקוי האורוות ולהיפטר מהחשבונות המזויפים. החברה הצליחה לזהות ולחסל כמה וכמה רשתות בוטים ברבעון האחרון, ביניהן אחת ששימשה להפצת תעמולה סעודית.
"השגנו התקדמות משמעותית במאמצינו להפוך את טוויטר לשירות יומיומי בריא וחיוני יותר", מסר דורסי. "אנחנו עושים עבודה טובה יותר בזיהוי והסרת חשבונות ספאמרים כבר בשלב ההרשמה. אנו ממשיכים להציג שיפורים שמקלים על אנשים לעקוב אחר אירועים, נושאים ותחומי עניין".