אובר אופטימית: מתכננת להשיק משלוחי רחפנים תוך שלוש שנים
החברה החלה לגייס מנהלים שיובילו את פרויקט UberExpress, במסגרתו תעביר משלוחי מזון באוויר עד 2021. מדובר בחזון שאפתני ביותר: מהנדסים טרם פתרו מגבלות טכניות להפעלה בטוחה של המוני כלי טיס בגובה נמוך, וטרם ניתן אישור רגולטורי לשירות שכזה
אובר מתכננת להשיק צי של רחפני משלוחים תוך שלוש שנים. להפעיל צי רחפני משלוחים בתוך כ-3 שנים מהיום - כך לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל. החברה החלה בגיוס מנהלים שאמורים להוביל את הפעילות החדשה, אשר מכונה UberExpress. היא תושק במסגרת שירות משלוחי המזון UberEats ועדיין לא ידוע אם אובר תרחיב אותו גם להעברת מוצרים אחרים.
- מוות עם ארבעה מדחפים: האם רחפן יכול לחסל ראש ממשלה?
- פורשים כנף: אלפבית הופכת את מיזמי הבלונים והרחפנים לחברות
- ארה"ב אישרה פיילוט משלוחי רחפנים במסגרת תוכנית חדשה
"אנחנו צריכים המבורגרים מעופפים", אמר המנכ"ל דארה קוסרשאהי במאי האחרון, במסגרת כנס קמעונאות; עסקי משלוחי המזון של לבדם הוערכו לאחרונה בידי בנקים בכ-20 מיליארד דולר, ושילוב של רחפנים יאפשר להאיץ את צמיחתם. ואולם, מדובר בחזון יומרני ביותר: ישנן מגבלות רגולציה ומגבלות טכנולוגיות להפעלת רשתות של רחפני משלוחים, ואין כל ערובה לכך שיפתרו עד 2021.
ממשלת ארה"ב הטילה על נאס"א לבנות תשתית לרשת פיקוח ובקרה אווירית של רחפנים, כדי לאפשר הפעלת שירותי משלוחים ויישומים עסקיים נוספים. גם אם יפתר עניין הפיקוח על מספר עצום של כלי טיס שנעים בגובה נמוך מעל לריכוזי אוכלוסיה, תישאר הבעיה הטכנית: כשטסים נמוך יש פחות זמן להגיב ולתמרן במקרי חירום. רחפן תקול עלול להתרסק ולפגוע בעוברי אורח - או ליפול על כביש ולגרום לתאונת שרשרת.
אובר אינה היחידה שרוצה לקפוץ על עגלת רחפני המשלוחים: גם אמזון וגוגל מפתחות רחפני משלוחים מזה כמה שנים ואף ביצעו ניסויים שונים. אמזון אף הציגה כבר את הדגמים המסחריים שלה וביצעה ניסויים בעולם האמיתי. גוגל לעומת זאת תתחיל את ניסויי הרחפנים במקביל לפדקס בסאן דייגו כחלק מתכנית פדרלית לבדיקת רחפנים מסחריים. תכנית זו צפויה להתרחב לערים שונות במדינה וסביר להניח שחברות נוספות יצטרפו אליה בקרוב.
אובר מנסה להרחיב ככל שניתן את עסקיה לקראת הנפקתה בחצי הראשון של 2019, ככה"נ באפריל. החברה תנסה לגייס ל פי שווי של כ-120 מיליארד דולר וככל שתגדיל ותנפח את תכניותיה לעתיד, כך תצית את דמיון המשקיעים. זה אינו מיזם התעופה העירונית היחיד של חברת שיתוף הנסיעות: אובר מפתחת גם פלטפורמת מוניות מעופפות, שיוכלו להטיס נוסעים לטווח קצר באופן אוטונומי. גם כאן מדובר בפרויקט עמוס קשיים ואתגרים - אותם לא פתרו גם יצרניות אירוספייס שמפתחות מערכות דומות.