$
חדשות טכנולוגיה

רשמית: טנסנט תנפיק בארה"ב את חטיבת המוזיקה שלה

החברה תנסה לגייס מיליארד דולר בספין אוף, שצפוי להוביל להשקת השירות באופן גלובלי; שווי החטיבה הוערך אשתקד ב-12.5 מיליארד דולר ועשוי לטפס ל-25 מיליארד השנה. לטנסנט מיוזיק יש כ-800 מיליון משתמשים, הרבה יותר מספוטיפיי, אפל מיוזיק וכל מתחרה אחר

רפאל קאהאן 12:0903.10.18

ענקית האינטרנט הסינית טנסנט הודיעה רשמית אמש (ג') שתנפיק בארה"ב את טנסנט מיוזיק, חטיבת המוזיקה בסטרימינג שלה. לפי דיווחים של הוול סטריט ג'ורנל וסוכנות בלומברג, תנסה טנסנט מיוזיק לגייס כמיליארד דולר בהנפקתה, שצפויה להתבצע עוד השנה.

 

 

טנסנט מיוזיק אינה מוכרת היטב במערב, אך מדובר במעצמת מוזיקה ששוויה הוערך אשתקד ב-12.5 מיליארד דולר: לחברה כ-800 מיליון משתמשים, אפליקציות סטרימינג, שירות קריוקי פופולרי ועוד. מספר המשתמשים שלה גדול בהרבה משל ספוטיפיי, אפל מיוזיק וכל שירות סטרימינג ייעודי אחר. לפי הערכות, יוכל שוויה לטפס ל-25 מיליארד דולר עם ההנפקה.

 

 

שירות טנסנט מיוזיק שירות טנסנט מיוזיק

 

  

טנסנט מיוזיק הכניסה כ-1.66 מיליארד דולר בשנה שעברה, פי שניים מאשר ב-2016. רוב ההכנסות מגיעות משירותי מוזיקה וסטרימינג חברתיים, תחום בו חברות ההזרמה המסורתיות פעילות פחות.

 

 

 

ואולם, יש לה בעיות היוון: החברה חשפה בשנה שעברה רווח של כ-200 מיליון דולר, מספר זעום ביחס להכנסותיה בשל האחוז הקטן יחסית של משתמשיה המשלמים. למשל, פלטפורמת המובייל שלה כוללת 644 מיליון משתמשים, מהם רק 23 מיליון הם מנויים בתשלום. זאת, לעומת כ-80 מיליון לקוחות משלמים מתוך 180 מיליון אצל ספוטיפיי. אם אכן תנפיק טנסנט מיוזיק השנה, תצטרף לספוטיפיי ותעלה על נס את תחום הסטרימינג כאחד מהחמים בתעשיית הטכנולוגיה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x