חברת Supersmart גייסה מיליוני דולרים מ-Bizerba הגרמנית
החברה הישראלית פיתחה מערכת שמאפשרת לבנות סופרמרקטים ללא קופאים, על בסיס חיישנים ומצלמות. ביזרבה היא מובילה עולמית בציוד לוגיסטי לרשתות קמעונאות, שפעילה בכ-100 מדינות
- חברת CTERA Networks גייסה 30 מיליון דולר
- חברת BrandTotal גייסה 6 מיליון דולר
- קומפאס לא עוצרת: גייסה 400 מיליון דולר בהובלת סופטבנק
ההסכם מצטרף להסכם נוסף שחתמה סופרסמארט בתחילת ספטמבר עם ענקית הקמעונאות מטרו, במסגרתו ישולבו מוצריה בסניפים בצ'כיה וסלובקיה ובהמשך גם במדינות אחרות. חברה נוספת ששילבה את הפתרון של סופרסמארט היא מונופרי הצרפתית שלה כ-300 סניפים ושהשיקה פיילוט שלו ב-3 חנויות.
ביזרבה, שהוקמה ב-1866 נחשבת כחברה המובילה בעולם כיום בייצור מערכות פריסה, לוגיסטיקה, משקלים ומדבקות לרשתות קמעונאות. יש לה נציגויות בכ-100 מדינות וחברת בת בבעלות מלאה בארה"ב. ההסכם יאפשר לסופרסמארט גישה למכלול הלקוחות של ביזרבה, כך לדברי מייסד החברה, יאיר קלפר.
קלפר הסביר בשיחה עם "כלכליסט" שהגיוס מיועד לשמש להגדלת מספר העובדים בעיקר בתחום המו"פ. "המטרה שלי היא לייצר חברה גדולה", אמר. "אני חושב שבסופרסמארט יש לנו סיכוי לגדול ולאו דווקא לכוון לאקזיט".
הפיתוח העיקרי של סופרסאמרט היא מערכת שמשלבת בין אפליקציה ומתקן המשמש כסורק חכם ושמיועד לחסוך את התורים לקופות בסופר; הלקוח מוריד לסמארטפון שלו את האפליקציה של החברה, בזמן הקניה הוא סורק את המוצרים בעזרתה ובמקום ללכת לקופה ולעמוד בתור, הוא מעמיד את העגלה במתקן הסריקה כדי לערוך עבורו חשבון וגם כדי לבחון שאכן כל המוצרים בעגלה נסרקו באפליקציה. הטכנולוגיה מאפשרת ללקוח לשלם בטלפון ולקבל חשבונית מיד.
המערכת מבוססת על טכנולוגית בינה מלאכותית, מצלמות, חיישני משקל ואלגוריתמים שמבצעים התאמה בין הרשימה שהלקוח הרכיב לתוכן העגלה בפועל. במצב של חוסר התאמה, תדע המערכת לזהות איזה מהמוצרים לא מופיע בעגלה ולהוסיף אותו אוטומטית. לחברה יש שלושה מוצרים עיקריים: ווייב, מיני ווייב לסריקת סלסלות ו-Pass Through שמאפשר לבצע סריקה בשביל היציאה מהחנות, באופן שמזכיר את החנויות ללא קופאים של אמזון.