אקזיט
ענקית המשלוחים האמריקאית Grubhub רוכשת את Tapingo ב-150 מיליון דולר
החברה הישראלית מפעילה פלטפורמה לרכישות מקוונות במובייל, שמאפשרת למשתמשים להזמין אוכל במסעדות ובתי קפה ולעקוב אחר כל שלבי ההזמנה; אחד המייסדים, אודי אוסטר: "אנו מספקים לגראבהאב פתרונות טכנולוגיים שאין לה"
ענקית המשלוחים האמריקאית Grubhub רוכשת את Tapingo הישראלית ב-150 מיליון דולר, כך התפרסם היום (ג').
- חברת Snyk גייסה 22 מיליון דולר בסבב B
- עסקת תן ביס אושרה בהולנד בערב יום הכיפורים
- ענקית הסחר ההודית פליפקארט רוכשת לראשונה חברה בישראל
טפינגו, שפועלת מישראל ובארה"ב, פיתחה פלטפורמה לרכישות מקוונות דרך מכשירי מובייל המאפשרת למשתמשים להזמין מראש אוכל במסעדות ובתי קפה ולעקוב בזמן אמת אחר כל שלב בהזמנה מבלי שיצטרכו לעמוד בתור. היא פועלת היום ביותר מ-150 קמפוסים בארה"ב. טפינגו גייסה עד היום 36 מיליון דולר בשלושה שלבים מהקרנות ויולה ונצ'רס, DCM Ventures, Khosla Ventures, קוואלקום ונצ'רס ו-TPG.
טפינגו נוסדה ב-2012 על ידי אודי אוסטר (CTO) ודניאל אלמוג (מנכ"ל). החברה מעסיקה כיום כ-90 עובדים במרכז הפיתוח בישראל ובארה"ב. לפי נתוני החברה, היא מאפשרת היום עשרות אלפי הזמנות ביום ליותר מחצי מיליון מסעדות ובתי קפה שפועלים בקמפוסים אמריקאיים.
חברת Grubhub הנסחרת בנאסד"ק מובילה את תחום משלוחי המזון ברשת ובמובייל בארה"ב עם המספר הגדול ביותר של מסעדות ובסיס לקוחות. החברה פיתחה פלטפורמה שמאפשרת לשפר את חווית הזמנות המזון באמצעות זירת מסחר היוצרת חיבור ישיר בין לקוחות למסעדות. לחברה רשת שותפים של 85 אלף מסעדות ביותר מ- 1,600 ערים בארה"ב ולונדון. החברה מפעילה מספר מותגים – Grubhub, Seamless, Eat24, Allmenus ו – MenuPages.
אלמוג מסר בעקבות הרכישה: "זהו צעד משמעותי עבור טפינגו. Grubhub מובילה את שוק משלוחי המזון והגישה לטכנולוגיה וליכולות השילוח שלה יאפשרו לנו להעניק ערך מוסף גדול יותר לשותפים שלנו בקמפוסים ולסטודנטים המבצעים באמצעותנו הזמנות מזון. באמצעות החיבור ל-85 אלף המסעדות הפועלות בתוכנית השותפים של Grubhub, נוכל להמשיך ולשרת את קהל הסטודנטים הנאמן שלנו גם לאחר שסיימו את לימודיהם, מה שהיה מאז ומעולם חלק מהשאיפות שלנו".
אוסטר מסר בשיחה עם "כלכליסט" כי "הפוקוס המרכזי של גראבהאב הוא משלוחי אוכל, אבל הנושא של איסוף אוכל ממסעדות ודוכני מזון דורש פתרונות טכנולוגיים שונים מאוד שאין לה ושאותם אנחנו מספקים".
נכון להיום, בכוונת גראבהאב להמשיך להפעיל את טפינגו באופן עצמאי, לפחות בעתיד הנראה לעין. עם זאת, הידוק הקשרים יתחיל באופן מיידי - מרכז הפיתוח של החברה בישראל, שמעסיק 30 מתוך 90 עובדיה ברחבי העולם, יהפוך למרכז הפיתוח המקומי של הענקית האמריקאית. לדברי אוסטר, “גראבהאב התלהבו מהאפשרות להשקיע בחברה שיש לה מרכז פיתוח בארץ. יש לנו עוד משרות פתוחות וחלקן יגוייסו בארץ".
עם זאת, אוסטר מסרב להתייחס לשאלה אם לגראבהאב יש תוכנית להפעיל את שירות המשלוחים שלה או את טפינגו בארץ. הדבר היחיד שהוא מוכן לומר בנושא הוא ש"הבאנו ענקית אמריקאית לפתוח משרד פיתוח גדול בארץ. זו הצלחה אדירה ברמה האישית, ואני מקווה שזה יהיה מותג מוכר בארץ ברמה הטכנולוגית".
החברה הגדולה בתחומה
גראבהאב היא חברת משלוחי המזון הגדולה בארה”ב. היא הוקמה בשיקגו ב-2004 על ידי מייק אוונס ומט מלוני, שמכהן כיום כנשיא ומנכ”ל. לפי אתר החברה, היא מקשרת בין הלקוחות לבין 85 אלף מסעדות ב־1,600 ערים בארה”ב ובלונדון. החברה מתחרה בשוק שהולך ונהיה צפוף, שאליו נכנסות גם חברות שלאו דווקא מתמחות בשוק המזון כמו אובר, מפעילת שירות אובר־איטס, ואמזון, שמפעילה את שירות אמזון רסטורנטס.
ברבעון השני של השנה היא דיווחה על רווח נקי של 31.1 מיליון דולר, לעומת 17.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. את 2017, שבה היא שירתה 14.4 מיליון לקוחות וביצעה 334 אלף משלוחים ביום (עלייה של 77% ו־22% בהתאמה בהשוואה ל־2016), החברה סיימה עם רווח נקי של 98.9 מיליון דולר, כמעט פי שניים מהרווח הנקי שלה ב־2016. גראבהאב הונפקה בבורסת ניו יורק באפריל 2014. מתחילת השנה מניית החברה עלתה ב־94% ושווי החברה עומד כיום על 12.5 מיליארד דולר.
את טפינגו ייצגו ברכישה עוה"ד יאיר גבע ואבירם חזק ממשרד הרצוג פוקס נאמן.