חדש בסנאפצ'ט: סריקת מוצרים במצלמה וחיבור לעמודים באמזון
אפליקציית הצ'ט מחפשת מקורות רווח חדשים, ובוחנת שותפות עם ענקית הסחר המקוון - במסגרתה תעביר גולשים לעמודיה בעזרת חיפוש חזותי; המשתמשים יכוונו את מצלמת המכשירים אל עצמים וקודים, ויקושרו לדף השופינג הרלוונטי
סנאפצ'ט התחילה לבחון תכונת חיפוש חזותי, שתזהה מוצרים שמצלמים משתמשים ותקשר אותם ישירות לתוצאות חיפוש באמזון - כך הודיעה אמש (ב') אפליקציית המסרים הזמניים. התכונה תושק למשתמשים בהדרגתיות ובאטיות, כאשר בשלב זה לא ברור האם הפריסה תהיה גלובלית או תוגבל למדינות מסוימות.
קראו עוד בכלכליסט:
- אמזון מתרחבת: משיקה עשרות גאדג'טים לבית, כולל מיקרוגל ושעון קיר
- דיווח: אמזון מתכננת לפתוח 3,000 סופרמרקטים ללא קופות עד 2021
- האשה שהטילה קנס ענק על גוגל מחפשת עכשיו את אמזון
לפי הודעה שפרסמה החברה, כדי להשתמש בתכונה כל שצריך לעשות זה לכוון את מצלמת הסמארטפון לעבר עצמים וברקודים כאשר אפליקציית סנאפצ'ט פעילה, ולבצע לחיצה ארוכה עליהם.
סריקת מוצרים בסנאפצ'ט צילום: סנאפצ'ט
"כשהמוצר או הברקוד מזוהה, יופיע על המסך כרטיס של אמזון עם קישור למוצר או למוצרים דומים באמזון", נכתב בהודעה. "לחצו על הקישור כדי לעבור לאפליקציית אמזון (אם היא מותקנת על המכשיר) או ל-Amazon.com, שם ניתן להשלים את הרכישה או להמשיך לגלוש".
התכונה יכולה להפוך למקור הכנסות חדש עבור סנאפצ'ט, שכן אמזון משלמת לשותפים עמלת מכירה על כל ליד מוצלח שסיפקו לה. ואולם, לצורך כך צריכה החברה לפרוס את התכונה בצורה רחבה ולהביא להיקף שימוש משמעותי בה. בשלב הזה, נראה שמדובר בעיקר בהוכחת היתכנות שנועדה לאפשר לבחון את היכולת החדשה בצורה רחבה יותר ומחוץ לתנאי מעבדה.
סנאפצ'ט היא לא השחקנית הגדולה הראשונה בתחום. בפברואר השנה חשפה פינטרסט יכולת זיהוי חזותי דומה.