גוגל תספק מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד לכל רכבי קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי
ענקית הטכנולוגיה תספק את כל מערכות הבידור והמולטימדיה לכלי הרכב של הקבוצה החל מ-2021. זהו צעד נדיר, שכן עד היום העדיפו יצרניות הרכב לפתח לעצמן מערכות מסוג זה
אם הרכב הבא שלכם ב-2021 יהיה ניסאן, מיצובישי או רנו, כנראה שמערכת המולטימדיה שלו תפעל על בסיס אנדרואיד. בצעד יוצא דופן הודיעו גוגל וקבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי שהראשונה תספק את כל מערכות הבידור והמולטימדיה לרכבי החברה. על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל היום (ג'), הרכבים הראשונים שיגיעו עימה יושקו בשנת הדגם 2021, בעוד כשנתיים.
- רחוק מהעין: לאן נעלם מייסד גוגל, לארי פייג'?
- יום הולדת 20 לגוגל: כך הפכה מפרויקט של סטודנטים לאימפריה
- פרסום מקוון: גוגל מפסידה לפייסבוק בשוק ההודי האטרקטיבי
המערכת תתבסס על שירותי גוגל המוכרים, מפות (או ווייז), חנות האפליקציות פליי וכן הסייענית הקולית אסיסטנט. היקף המכירות בחצי השנה האחרונה על ידי הקבוצה מגיע לכ-5.5 מיליון כלי רכב, מה שהופך אותה למעשה ליצרנית הרכב הגדולה בעולם לפני טויוטה או פולקסוואגן. המערכת של גוגל תחליף את מערכת הבידור הנוכחית שפותחה באופן עצמאי על ידי הקבוצה.
זהו צעד חסר תקדים בעולם יצרני הרכב. עד כה אלה העדיפו לשמור על עצמאותם ולהימנע מהסתמכות על מוצרי מדיה של ענקיות הטכנולוגיה, בעיקר בשביל לשמור על גישה לזרם המידע שמיוצר על ידי השימוש בכלי הרכב. אבל היתרון בפלטפורמה של גוגל מהבחינה הזו הוא שאנדרואיד מבוססת על קוד פתוח, כך שניתן להתאים אותה לצרכי היצרניות באופן עצמאי ובניגוד ל-iOS של אפל למשל.
יצרנית רכב תוכל להתאים את הממשק של אנדרואיד לצרכיה בדיוק כפי שיצרני הסמארטפונים או מוצרי אנדרואיד האחרים מבצעים מזה שנים רבות. חוץ ממספר קטן של יצרנים, רוב התקנות האנדרואיד מבוססות על סוג כלשהו של ממשק קנייני כמו במכשירי סמסונג או שיאומי למשל. מבחינת המידע, הקבוצה הגיעה להסכם עם גוגל שתאפשר לאחרונה גישה למידע אך ורק בהסכמתו של נהג הרכב, מה שכנראה סייע לחתימה על העסקה.