Freightos הישראלית השלימה גיוס של 44 מיליון דולר
סבב הגיוס בוצע בהובלת הבורסה הסינגפורית (SGX) ומשקיעים קיימים ביניהם: קרן אלף, GM ונצ'רס וקרן ICV. פרייטוס מפתחת מערכות אוטומטיזציה לשילוח סחורות ומטענים
- GE מובילה השקעה של 25 מיליון דולר בסטראט-אפ הישראלי פרייטוס
- אדם נוימן, רון גורה ושאול אולמרט משקיעים ב-EquityBee
- חברת Sisense גייסה 80 מיליון דולר בהובלת קרן Insight
פרייטוס הוקמה ב-2012 על ידי צבי שרייבר במטרה לעשות אוטומטיזציה למערכות שילוח המטען המיושנות. לפי נתוני החברה, המסחר הימי לבדו הוא שוק שמעביר 750 מיליון קונטיינרים בשנה, כאשר היקף הייבוא הבינלאומי עומד על 19 טריליון דולר בשנה. עם זאת, השוק הזה פועל ברובו בצורה ידנית.
"בכל פעם שחברה שולחת סחורה בקונטיינרים באוויר, בים או ביבשה, היא פונה לחברת שילוח לקבל קבלת מחיר והתהליך נמשך 2-3 ימים" מסביר לכלכליסט איתן בוכמן, סמנכ״ל שיווק בפרייטוס, "בנוסף, ברגע שמתחיל תהליך השילוח קשה מאוד להשוות מחירים ואין שום שקיפות מבחינת חברות השילוח. למעשה, 70-80% מהחברות המייבאות בארה"ב למשל לא יודעות היכן הקונטיינר שלהן נמצא בכל זמן נתון".
כשפרייטוס הוקמה ב-2012 היא פיתחה מערכת שעושה אוטומטיזציה לתהליכים עבור חברות השילוח והיום עובדת עם מעל ל-1,200 מהן. ב-2016 השיקה החברה זירת מסחר לתחום הייבוא/יצוא שמאפשרת לחברות להשוות מחירים. הזירה הזו כוללת היום כ-100 חברות שילוח. לבסוף, לפני כחצי שנה השיקה פרייטוס אינדקס לעולם השילוח הבינלאומי שכבר מוטמע בטרמינלים של רויטרס ובלומברג.
"רוב התעשיות בעולם מוכרות וקונות בכמויות מסחריות ע"פ אינדקס גלובלי", מסביר בוכמן. פרייטוס מעסיקה היום 168 עובדים, 45 מתוכם בירושלים, והשאר בהונג קונג ברצלונה ומיאמי.