צרות בסנאפ: סמנכ"ל האסטרטגיה עוזב את החברה
הרשת החברתית מתקשה להתרומם, ועתה מצטרפת עזיבתו של אימראן חאן לשאר הקשיים בהם היא נתקלת מאז הנפקתה; מחברה נמסר כי הדבר אינו נובע מביקורת על התנהלותו
סמנכ"ל האסטרטגיה של סנאפ, אימראן חאן, עוזב את החברה - כך עולה ממסמכים שהגישה החברה היום (ב') לרשות ני"ע בארה"ב, ה-SEC. ההודעה גרמה לכך שהמניה שלה הגיבה בירידה של כ-1.8% לפני תחילת המסחר, אך התאוששה מעט.
קראו עוד בכלכליסט:
- מבוכה בסנאפצ'ט: קוד המקור נחשף ברשת, בסמוך לפרסום הדו"ח הרבעוני
- סוגרת את הארנק: סנאפ ביטלה את מיזם העברת הכספים Snapcash
- כך נכשל המיזם של פייסבוק וסנאפצ'ט נגד בריונות רשת
העזיבה מפחידה את המשקיעים בצדק. סנאפ, החברה האם של הרשת החברתית סנאפצ'ט, מתקשה להתרומם והמניה שלה אינה נחשבת מבטיחה במיוחד. למעשה היא נסחרת כיום במחיר נמוך ממחיר ההנפקה (9.75 דולר למניה לעומת 17 דולר למניה בהנפקה). הרשת החברתית שהיתה אמורה להיות התשובה הצעירה והשובבה לפייסבוק וטוויטר לא הפכה ליריב שכולם ציפו. עם זאת בסנאפ אמרו שעזיבתו של חאן לא באה עקב טענות על ביצועיו בתחומי אחריותו.
צילום: שאטרסטוק
רוב תכונותיה של סאנפצ'ט שוכפלו בידי פייסבוק וכאשר אוון שפיגל, מנכ"ל ומייסד החברה, ניסה לשנות את אופיה, המשתמשים הפנו לו כתף קרה וביקרו בחריפות את השינויים. הבעיה של סנאפ היא ההיוון של המשתמשים: בעוד פייסבוק מוכרת פרסום, סנאפ ניסתה לפנות למודל של אספקת תוכן מחברות מדיה. הבעיה היא שכאשר היא שינתה את האפליקציה שלה כדי להתאימה לפרסום תוכן, המשתמשים טענו שהיא חושפת אותם ליותר תוכן ממומן מאשר לתכנים של חבריהם, הסיבה לשימוש שלהם באפליקציה מלכתחילה. למעשה סנאפ הוציאה את ה"חברים" מהרשת החברתית - טעות חמורה שכעת היא מנסה לכפר עליה.
מספר המשתמשים ברשת צפוי לרדת מכ-191 מיליון ברבעון הקודם לכ-188 מיליון ברבעון הנוכחי, כך לפי הערכות החברה עצמה. בינתיים בפייסבוק לא קופאים על השמקים וממשיכים במתקפה על סנאפ. אחרי ווטסאפ ופייסבוק עצמה, אינסטגרם גם זוכה לשדרוג ביכולות תצוגת הסרטונים שלה עם פורמט וידיאו חדש שמאפשר פרסום סרטונים בני עד 60 דקות ותמיכה בצילום אנכי בסמארטפון.
הנחמה היחידה של סנאפ היא שהמצב של פייסבוק לא מזהיר גם הוא. החברה צפויה לאבד כ-2 מיליון משתמשים צעירים מתחת לגיל 25 השנה. לפי הערכות של חברת המחקר השיווקי eMarketer רובם המכריע (כ-1.9 מיליון) ככל הנראה ימצאו את עצמם בסנאפצ'ט. אם שפיגל ובכיריו יצליחו לנצל את המומנטום ה"אנטי-פייסבוקי" שמתפשט בחודשים האחרונים אולי יש להם סיכוי לחזור למירוץ בטווח הבינוני.