ביקורות ראשונות על משקפי Magic Leap: פוטנציאל גדול, מוצר לא מוגמר
כלי תקשורת בארה"ב בחנו את משקפי המציאות המוגברת, אותן פיתחה החברה במשך שמונה שנים. איכות התצוגה מרשימה והחומרה איכותית מאוד, אך נראה שהמוצר אינו חף ממגבלות ולא בהכרח מצדיק את ההייפ העצום שנבנה סביבו
בשבוע שעבר, אחרי כשמונה שנות פיתוח, השיקה מג'יק ליפ את המוצר הראשון שלה, משקפי Magic Leap One. המשקפיים, שנמכרים בארה"ב בלבד, מיועדים למפתחים וליוצרים אם כי כל אחד יכול לרכוש אותם. לדברי החברה, המשקפיים מציגים את העולם האמיתי בשילוב עם גרפיקה ממוחשבת ויוכלו לאפשר לשחק משחק, לנהל שיחות ועידה ולעבוד.
עם זאת, מבקרים שהתנסו במוצר לא גילו התלהבות יתרה. עדי רוברטסון מ-The Verge סבורה שלמשקפיים יש פוטנציאל מדהים ושהם קולים יותר ממוצרים דומים שקיימים היום בשוק, אך הוסיפה: "יש עוד דרך ארוכה לקיום ההבטחות של המדיום, והמשקפיים לא הראו שהם יכולים לגשר על הפער. לא מדבר בהתקדמות המהפכנית או הקסומה שמג'יק ליפ הבטחה במשך שנים. זו גרסה טובה יותר של משהו שניסיתי בעבר, אבל עדיין עבודה בהתהוות".
למשל, כשהתנסתה ביישום שמציג דינוזאור תלת ממדי שנע במרחב האמיתי אמרה רוברטסון שהדינוזאור באמת נראה ריאליסטי. "אבל", היא הוסיפה, "חתיכות ממנו נחתכו כשהתקרבתי אליו. וכמישהו הלך מאחורי, יכולתי לראות אותו. המשקפיים לא יודעים למדוד מרחק יחסי, אז בלתי אפשרי שמישהו ילך לפני הדינוזאור, לא משנה כמה הוא קרוב למשקפיים".
טוד הייזלטון מ-CNBC התפעל יותר ולדבריו מדובר במוצר מרשים. "אני רואה עתיד אמיתי ביכולת לתקשר עם מסכים דיגיטליים בעולם האמיתי, אבל מג'יק ליפ צריכה לשכנע בכך את כולם. אני מעריך שיש עוד שנים עד שלמג'יק ליפ יהיה מוצר שמתאים לכולם". הוא ציין שחוויית המשתמש טובה, ונהנה מאוד מיישומים כמו צפיה במשחק כדורסל בתלת ממד, אך שהמכשיר עדיין סובל מבעיות כמו חוסר יכולת לעבוד אם יש יותר מדי או מעט מדי אור, ושדה ראייה קטן.
אתר cnet סיכם: "מג'יק ליפ וואן הוא המוצר השלם ביותר כרגע, אבל הוא מרגיש מאוד ניסיוני. יותר כמו צעד קסום קדימה, ולא זינוק". באתר ציינו לטובה את העיצוב התעשייתי של המוצר וההתאמות שנעשו לצורך חבישה קלה. מג'יק ליפ וואן הוא אולי המוצר הטוב כרגע בתחומו אבל גם הוא עדיין ראשוני והחברה צריכה לעבור עוד כברת דרך לפני שהתוצרים שלה יהיו מוכנים לקהל משתמשים רחב.