חברת Pinduoduo, "גרופון הסינית", הונפקה בנאסד"ק
החברה, שמציעה מוצרים מוזלים דרך פלטפורמת וויצ'ט של טנסנט, גייסה בהנפקתה כ-24 מיליארד דולר ותיסחר בכ-19 דולר למניה. פינדואודואו היא רק בת שלוש, אך כבר מתחרה בעליבאבא, JD וענקיות קמעונאות סיניות נוספות
פינדואודואו (Pinduoduo), חברת סטארט-אפ סינית בת שלוש הונפקה היום בנאסד"ק, גייסה כ-24 מיליארד דולר וצפויה להיסחר במחיר פתיחה של כ-19 דולר למניה.
- טנסנט תנפיק את חטיבת המוזיקה שלה לפי שווי של 10 מיליארד דולר
- עליבאבא וטנסנט במו"מ לשותפות עם קבוצת הפרסום הגדולה בעולם
פינדואודואו, שכונתה "גרופון הסינית", היא חברת מכירות מוזלות שבין היתר גייסה הון מטנסנט ומתחרה בעליבאבא ו-JD המקומיות בשוק הסחר המקוון. היא נוסדה בידי עובד גוגל לשעבר ומוכרת מוצרים ביתיים כביגוד, חיתולים ומוצרי צריכה משפחתיים דרך אפליקציית וויצ'ט.
שווי החברה, שטרם הציגה רווחים, הוערך בכ-15 מיליארד דולר במסגרת סבב הגיוס האחרון שלה באפריל, אותו הובילה טנסנט. משקיעים נוספים בפינדואודואו כוללים את חברת היזמות הסינית Sequoia Capital, IDG Capital Partners, ו-Gaorong Capital. טנסנט וסקויה רמזו שבכוונתן לרכוש מניות בשווי של עד 250 מיליון דולר במסגרת ההנפקה.
ההנפקה הנוכחית התרחשה תחת עינם הפקוחה של בנקאים וחברות הזנק אינטרנטיות סיניות נוספות שמצפות לצאת גם הן להנפקות בחודשים הקרובים. חברת שירותי האינטרנט Meituan Dianping וחברת מוזיקת הסטרימינג טנסנט מיוזיק למשל, כבר הגישו תכניות להנפקות גדולות בהונג קונג ובניו יורק, בעוד חברת שיתוף הנסיעות דידי צ'ושינג וחברת התוכן Jinri TouTiao עשויות לצאת להנפקות בשנה הבאה.
פינדואודואו צמחה במהירות מאז היווסדה ב-2015. היא מכרה עד כה השנה מוצרים שמקורם ב-1.7 מיליון סוחרים ורשמה 343.6 מיליון קונים פעילים, או לקוחות שביצעו לפחות רכישה אחת דרכה בתקופה זו. מספר הקונים הפעילים של החברה עד כה השנה הוא פי שלושה מזה של השנה שעברה, אם כי היקף מכירות החברה הוא עדיין שבריר מזה של עליבאבא ו-JD.com. ב-2017 דיווחה פינדואודואו על הפסד של 83.7 מיליון דולר ומחזור של 278 מיליון, אך המחזור שלה רק בשלושת החודשים הראשונים של 2018 כבר עמד על 220.7 מיליון דולר.