חברת התוכנה לרכב Aurora Labs גייסה 8.4 מיליון דולר
החברה פיתחה פלטפורמה שמסוגלת לזהות תקלות תוכנה במכוניות חכמות ואוטונומיות ולתקן אותן מרחוק. סבב הגיוס הובל בידי פרייזר מקומבס קפיטל ומיזמה ונצ'רס
- נאוויטס ביצעה גיוס הון מהיר - הנפיקה מניות ב-22 מיליון שקל
- קרן השקעות חדשה של Benson Oak תתמקד בשוק הישראלי
- סטארט-אפ ניישן מעבר לקו הירוק: זינוק של 34% בהייטק הפלסטיני
סכום הגיוס ישמש להרחבת פעילות החברה בעולם, מעבר למשרדיה בישראל ולמשרדים שפתחה לאחרונה במינכן - ולקדם את פעילות המו"פ שלה. אורורה נוסדה ב-2016 בידי זוהר פוקס ואורי לדרמן.
החברה פיתחה מערכת לזיהוי תקלות תוכנה במכוניות חכמות. תחום התוכנה לרכב הפך לרכיב משמעותי מאוד, ויצרני הרכב עומדי בפני סבבי פיתוח מתקצרים ובעיות תוכנה תכופות ובלתי צפויות. בשל כך, מכריזות היצרניות על מבצעי החזרה (ריקול) תכופים ויקרים: ב-2017 נקראו למוסכים 15 מיליון כלי רכב בשל בעיות תוכנה. הפיתרון של אורורה מקל על תחזוקת התוכנה במכונית, ומזהה התנהגויות חריגות שלה כדי לחזות קריסות ובאגים. בנוסף, מסוגל המוצר לתקן בזמן אמת תקלות מרחוק.
פוקס, מנכ"ל החברה, אמר: "הטכנולוגיה שלנו עונה על צורך קריטי ומאפשרת חדשנות בלי להתפשר על בטיחות בתעשיית הרכב, שהולכת ומסתמכת על תוכנה. מספר שורות הקוד ברכב חדש כבר מגיע לכ-150 מיליון ורק צפוי לעלות. העובדה שבכל אלף שורות קוד יופיעו בממוצע 15-50 תקלות תוכנה, ותהליכי בקרת האיכות לא יצליחו לאתר בממוצע 15% מתוכם, מדגישה את הצורך לפתרונות שיחזו תקלות שיכולות להוביל לקריסת תוכנה והשבתת מחשבי רכב לפני שהם גורמים לסכנה בטיחותית, ויבטיחו שהתוכנה ברכב תמיד עדכנית ותיקון מהיר לתקלות בעלות נמוכה ליישום. הצלחת הפיילוטים שלנו עם שלוש יצרניות רכב גלובליות - יחד עם שלושה פיילוטים נוספים הצפויים לחודשים הקרובים- מעידה על הצרכים הללו".
"יצרניות הרכב הגלובליות נאבקות במורכבות ההולכת וגדלה של חדשנות מבוססת תוכנה והצורך באימוץ מהיר ע"י המשתמשים", הוסיף צ'ייס פרייזר, שותף מנהל בפרייזר מקומבס, קרן השקעות המנהלת 125 מיליון דולר ומשקיעה בלעדית בחדשנות בעולם הרכב. "הטכנולוגיה של החברה מהווה מרכיב קריטי לרכב המחובר של היום ולרכב האוטונומי של מחר. הפתרון של אורורה לאבס יסייע במידה רבה לתעשייה שלנו, ואנחנו שמחים להיות שותפים לתהליך".
"המספר ההולך וגדל של ריקולים של תוכנה בעולם הרכב הפך לאתגר מרכזי ליצרני הרכב, גם מבחינת העלויות הגבוהות שנגרמות ליצרנים, וגם באי הנוחות הנגרמת לאינספור נהגים הנדרשים להביא את רכביהם למוסכים לעדכוני תוכנה" הוסיפה קתרין לונג, מייסדת ושותפה כללית במיזמה ונצ'רס.