Monday גייסה 50 מיליון דולר וקו אשראי של עשרות מיליוני דולרים
החברה מפתחת תוכנה לייעול עבודת צוותים בארגונים מסוגים שונים, שזכתה לשורת שדרוגים. בין היתר, נעזרים בה אוניברסיטאות, מלונות, מסעדות ויצרניות אירוספייס לניהול פרויקטים, מחקרים וקווי ייצור. את סבב הגיוס הובילה Stripes Group מניו יורק
חברת מאנדיי (Monday.com) גייסה 50 מיליון דולר בסבב שלישי, שמעלה את סך גיוסיה ל-84.1 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה קרן ההשקעות הניו יורקית Stripes Group, לצד המשקיעים הנוכחיים Insight Venture Partners ו-Entrée Capital. במקביל, הכריזה מאנדייעל גיוס קו אשראי של עשרות מיליוני דולרים לשנה מלאומיטק. החברה פיתחה ומוכרת תוכנה עננית לניהול עבודות צוותים בארגונים.
- קרן השקעות חדשה של Benson Oak תתמקד בשוק הישראלי
- חברת Planck Re גייסה 12 מיליון דולר
- יונדאי משקיעה ב-Autotalks הישראלית
הגיוס ישמש להרחבת פעילותה הגלובלית של מאנדיי, תוך התמקדות בהתאמה אישית למגוון רחב של שווקים, פיתוח אינטגרציות למוצרים נוספים ושכלול יכולות המוצר. בשיחה עם "כלכליסט" אמרו מייסדי החברה, רועי מן (מנכ"ל) וערן זינמן (סמנכ"ל טכנולוגיות): "החברה צמחה בטירוף בשנה האחרונה. אנחנו נרשום הכנסות של 40 מיליון דולר ב-2018 ומצפים להכפיל את גודלנו בשנתייים הקרובות. אנחנו מעסיקים כיום 130 עובדים ונגייס עוד עשרות בכדי להגיע ל-180 עד 200 עובדים עד סוף השנה. כבר שכרנו שתי קומות נוספות בבנין בו אנחנו יושבים, ופתחנו לאחרונה גם משרד בניו יורק".
התוכנה של מאנדיי מאפשרת לחברות וארגונים יכולים לנהל פרויקטים, תהליכים וקווי ייצור. אוניברסיטאות רבות משתמשות בתוכנה שלה החברה לניהול תהליכי מחקר, מסעדות ובתי מלון מנהלים באמצעותה סידורי עבודה וחברה שמייצרת מטוסים נעזרת בה כדי לנהל את תהליך הייצור. המוצר מסייע לנהל את כל היבטי העבודה - מתכנון אסטרטגי ועד למשימות שוטפות, לרבות ניהול לקוחות ותפעול משרדי. החברה קמה ב-2014 ויש לה יותר מ-35,000 לקוחות משלמים ב-200 ורטיקלים עסקיים ב-140 מדינות. בין לקוחותיה נמנים ארגונים כקבוצת קרלסברג, מקדונלד'ס, אובר, WeWork וערוץ דיסקאברי.
קו האשראי שקיבלה החברה הינו מהלך אסטרטגי שיתמוך בצמיחתה. "לקחנו קו אשראי בזכות העובדה שהעסק שלנו יציב, עם תחזית יציבה קדימה ואין לנו עזיבה של לקוחות לאורך זמן. אשראי בנקאי הוא כלי נפלא לחברה בלי לדלל את האחזקות שלנו בחברה", אמרו מן וזינמן. "אנחנו מאמינים שנשתמש בו כחלק מהמודל המימוני של החברה. בכספי הגיוס נשתמש לתמיכה בצמיחה - כלומר גיוס עובדים והתרחבות - ולפעילות השוטפת שלנו נשתמש בקווי האשראי. הריבית שאנחנו מקבלים על הכסף גדולה יותר מהריבית שאנחנו משלמים לבנק".
"אנשים צריכים לאהוב את התוכנה שלהם"
מן הרחיב וסיפר שלחדשנות מוצרית ועיצובית תפקיד מרכזי בהצלחת המוצר: "אנשים צריכים לאהוב את המוצרים בהם הם משתמשים בעבודה, באותה המידה בה אוהבים את האייפון שלהם, את פייסבוק או את אינסטגרם", אמר. "בסך הכל הם מעבירים מולם את רוב היום. הצוותים שמשתמשים במאנדיי משנים באופן מהותי את האופן בו הם עובדים ביחד כצוות. אין דבר שאנחנו אוהבים לשמוע יותר מאשר לקוחות שמספרים איך בזכות התוכנה הם עובדים בצורה יותר יעילה, מאורגנת ונעימה״.
"אנחנו שמחים לצרף את Stripes Group לצוות שלנו, ומאמינים שנוכל לעשות דברים גדולים ביחד". הוסיף מן. קן פוקס, מייסד הקרן, אמר: ״אנחנו נרגשים להצטרף למאנדיי במטרתה החשובה - לשנות את האופן בו בני אדם עובדים ביחד. היתרון התחרותי של המוצר טמון היותו ורסטילי ואינטואיטיבי, כך שהוא יכול להתאים לכל אחד ואחת - ולא רק לאנשים בעלי אוריינטציה טכנולוגית״ סיכם קן.
בתוך כך, מוסיפה מאנדיי כלים חדשים למוצר שלה. בין היתר, תשיק כלי סטוריז, שמאפשר ללקוחות לשתף את הקהל הרחב בתהליכי העבודה שלהם כדי ללמוד, ללמד ולעורר השראה. יוספו גם כלי התאמה אישית משופרים, תכונות כניטור זמן ביצוע משימות, סימון גיאוגרפי על מפות, חישוב נוסחאות מורכבות והצגת תהליכי עבודה מורכבים בעזרים ויזואליים כגרפים ולוחות.