באידו תשלב את טכנולוגיות מובילאיי במיזם הרכב האוטונומי שלה
הענקית הסינית מפתחת פלטפורמת נסיעה עצמונית במסגרת פרויקט אפולו, בו חברים 116 שותפים בינלאומיים. פיתוחי מובילאיי ישולבו במכוניות באידו, במטרה לבנות יכולת תגובה משופרת למקרי חירום בכביש
- משרד התחבורה מרענן נהלים לניסויים ברכב אוטונומי
- לא עוצרים באדום: היד הקלה על האישורים לניסויים ברכב האוטונומי
- צפו בפורד האוטונומית של אינטל ומובילאיי נוסעת ברחובות ירושלים
מערכת ה-RSS היא למעשה מודל מתמטי שפותח במובילאיי על מנת לסמן "גבולות גזרה" להתנהלות הרכב האוטונומי בעת תאונה. במסגרת המודל, הוגדרו פרמטרים מדידים שמחלקים את האחריות האפשרית במקרי תאונה, כדי להראות מתי נוצרה סיטואציה בכביש שהובילה אליה. מכונית שמצוידת במערכת לא תיסע מחוץ למגבלות המודל.
המודל המתמטי בנוי מנוסחאות שכוללות מרחקים בין כלי רכב, מהירויות, זוויות למעבר בין נתיבים, ניתוח קווי ראייה של החיישנים ועוד. על בסיסו ייקבעו העדיפויות לתגובות הרכב האפשריות - האם להאט, להאיץ, להתחמק ממפגע דרך נתיב אחר וכו'. בפועל, מסנתז המודל את מה שהיה עושה נהג מנוסה, כשהמטרה היא להתמודד עם האתגר הגדול ביותר של הרכב האוטונומי - תגובה לסיטואציות בלתי צפויות.
מבאידו נמסר כי פרויקט אפולו הינו "אקוסיסטם פתוחה, מאובטחת ומהימנה לנהיגה האוטונומית" שיכול לסייע לתעשייה לבנות מערכות נהיגה אוטונומיות במהירות. מאז הוקם בשנה שעברה לחברה יש כבר 116 שותפים בינלאומיים בפרויקט.
הטכנולוגיה העיקרית של מובילאיי היא מערכת ראייה ממוחשבת שמספקת התרעות על מצבי סיכון במהלך הנהיגה לנהגים וכן למערכות נהיגה אוטונומיות. המערכת מבוססת על שילוב בין מצלמה, מעבד ותוכנת בינה מלאכותית. בנוסף, החברה משקיעה ברכיב המיפוי האוטומטי (REM) - ערכה שאוספת מידע מכל מיליוני כלי הרכב שמצוידים בה.
באידו הינה מפעילת מנוע החיפוש הגדול בסין שמעסיקה אלפי מהנדסים במגוון תחומים טכנולוגיים. לחברה יש גם קרן השקעות של 200 מיליון דולר שמתמקדת במשק הסיני, אבל פוזלת גם לחו"ל. בעבר השקיעה באידו בכמה חברות בישראל, ובהן טאבולה של אדם סינגולדה, המפתחת מערכות להמלצות תוכן, ו-Dynamic Yield של ליעד אגמון, המתאימה אתרי אינטרנט לגולשים. בנוסף היא השקיעה בקרן הרביעית של כרמל ונצ'רס מקבוצת ויולה.