שוק האפליקציות, תמונת מצב: הסינים פורצים קדימה
מחקר עדכני מראה צמיחה רבעונית של 13% במניין ההורדות בחנות אפל ו-5.4 בחנות גוגל; בלטו במיוחד חברות סיניות כטנסנט ועליבאבא, שהצליחו להציג נתוני הורדות ורווחים מרשימים מאוד. איזו אפליקציה הכניסה הכי הרבה ברבעון החולף?
חברות סיניות מתקדמות אל צמרת טבלת ההורדות בחנויות האפליקציות של אפל וגוגל; טנסנט וידאו היא השלישית במדד ההכנסות הרבעוני ויישום הווידאו Kwai - במקום החמישי. כך, לפי מחקר של חברת Sonsor Tower המנטרת יישומי מובייל.
- טלגרם נאסרה לשימוש באיראן, בניגוד להבטחת רוחאני
- קליק בין כוכבים: 10 דרכים לטייל בגלקסיה בלי לקום מהספה
- כך תיראה גרסת הדפדפן החדשה של ג'ימייל
אפליקציית UC Browser של עליבאבא הגיעה למקום החמישי במדד ההורדות, ואילו אפליקציית הקריוקי הסינית Tik Tok הגיעה למקום השישי. בתחום הגיימינג, מובילה טנסנט עם גרסת המובייל של PUBG הפופולרי ומשחקים ותיקים יותר כ-Honor of Kings. ברשימת המשחקים הפופולריים ביותר נמצאים כמה כותרים ותיקים מאוד, ביניהם סאבווי סרפרס, טוקינג טום, קלאש רויאל וקנדי קראש.
בחלוקה למפתחים, חברות הגיימינג הן שמרוויחות הכי הרבה: בראש הרשימה ניצבת טנסנט, כשאחריה NetEase, קינג מפתחת קנדי קראש, בנדאי-נמקו היפנית הוותיקה ובמקום החמישי עומדת סופרסל הפינית.
ואולם, בראש רוב הטבלאות עדיין ניצבות חברות אמריקאיות: את המקום הראשון ברשימת ההורדות מחזיקה ווטסאפ, כשאחריה פייסבוק מסנג'ר, אפליקציית פייסבוק עצמה ואינסטגרם. את טבלת הרווחים מובילה נטפליקס, כשאחריה אפליקציית הדייטינג טינדר.
מספר ההורדות הכולל משתי החנויות הגיע ל-25.4 מיליארד; ההורדות בחנות אפל צמחו בכ-13% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד, לעומת חנות גוגל שצמחה ב-5.4%. דו"חות אפל הרבעוניים, שפורסמו בשבוע שעבר, הראו שחלה צמיחה של 21% בתפוצת האייפון בשוק הסיני, מה שכנראה תרם לא מעט לשיעור ההורדות המרשים.