פייסבוק בדקה אם משתמשים מעדיפים גרסה בתשלום בלי פרסומות
פרסום הוא המודל העסקי העיקרי של הרשת החברתית, שהכניסה 41 מיליארד דולר מפרסומות ב-2017
- פייסבוק מחפשת אהבה, ג'ק מא מוצא את ישראל
- עובדים בפייסבוק ניצלו את תפקידם לריגול והטרדה מינית של משתמשים
- איך בדיוק פייסבוק משחקת במוח שלכם, ומסכנת את העולם
לדברי המקורות, החברה כבר בחנה את האפשרות הזו בעבר, אבל לאור שערוריית קיימברידג' אנליטיקה יש עתה יותר מומנטום פנימי לבחון את הרעיון. התוכניות בנושא אינן מגובשות וייתכן שהחברה לא תקדם אותן.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
פרסום היה ונשאר המודל העסקי העיקרי של פייסבוק, וב-2017 סיפק לה הכנסות בסך 41 מיליארד דולר. עם זאת, המייסד והמנכ"ל, מארק צוקרברג, שקל חלופת תשלום מזה זמן רב - לא כתחליף לפרסומות, אלא כדי להתמודד עם סיבה מרכזית שבגינה עוזבים אנשים את השירות.
לפי בלומברג, מחקרים פנימיים שערכה החברה בעבר העלו שמשתמשים לא יהיו פתוחים לאופציה בתשלום, ושמדובר במהלך שייתפס כתאב בצע לאור העובדה שפייסבוק הצהירה בעבר שהשירות תמיד יהיה חינמי. בעדותו בפני הקונגרס בחר צוקרברג בנוסח מרוכך של הצהרה זו ואמר ש"תמיד תהיה גרסה חינמית של פייסבוק". בכך, השאיר צוקרברג את הדלת פתוחה להצגת מסלול בתשלום לצד המסלול החינמי.
כעת, בפייסבוק סבורים שבעקבות שערוריית הפרטיות האחרונה, הסנטימנט של המשתמשים משתנה, והחברה פתוחה לשינויים שלפני שנה היו לא מתקבלים על הדעת.