סנאפ משיקה דור שני של משקפי Spectacles - עם תמיכה בתמונות ועמידות במים
לאחר שהדור הראשון לא הצליח להרשים, החליטו ברשת החברתית להשיק דור חדש עם תכונות שאולי יסייעו לו להצליח יותר; רזולוציית הסרטונים מציעה הפרדה של 1.5 מגה-פיקסל, והדגם יהיה קל יותר מקודמו; המחיר הראשוני - כ-150 דולר
הדור הראשון של משקפי ה-Spectacles של סנאפ לא הצליח להרשים ומכר הרבה פחות מהצפי של הרשת החברתית. כדי להתמודד עם הכישלון החליטו בחברה להשיק דור שני. על פי דיווח של The Verge, סנאפ משיקה היום (ו') את ה-Spectacles החדשים וגם ציידה אותם בשלל תכונות חדשות שאמורות להבטיח שגורלן יהיה טוב יותר מהדור הראשון.
- ספוטיפיי זה לצעירים? המשקיעים לא חותמים על זה
- סנאפצ'ט מנסה למשוך קהל חדש: מציגה את עצמה כשירות לקשישים
- סנאפ: הפיטורים של 220 עובדים יחסכו לנו 34 מיליון דולר בשנה
בין היתר, המוצר החדש יהיה עמיד במים - כלומר שניתן להשתמש בו בבריכה ובים. המצלמה שמוטמעת במשקפיים החדשים גם זכתה לשדרוג רציני וכעת מסוגלת לצלם תמונות סטילס בנוסף לסרטוני הווידיאו. הרזולוציה של התמונות מוגבלת לכ-3 מגה-פיקסל אך עבור שיתוף ברשת החברתית זה די והותר. גם הרזולוציה של הסרטונים שופרה ואלה מציעים כעת הפרדה של 1.5 מגה-פיקסל.
עוד שיפור ניכר הוא בעיצוב של המשקפיים החדשים. אמנם תתקשו בשלב ראשון לראות הבדל מהותי בין שני הדורות, אך בחברה מסבירים שהדגם החדש דק וקל יותר מקודמו. גם הנרתיק-מטען זכה לדיאטה והוא יתפוס פחות מקום בתיק. מהירות העברת התמונות והסרטונים בין המשקפיים לסמארטפון גדלה פי 3, אם כי מנגנון ההעברה עצמו עדיין מגושם ואינו מסוגל לעבוד בצורה שקופה כמו בגוגל תמונות או ב-iCloud.
כ-70 סרטונים בכל טעינה
זמן הסוללה המובנה יאפשר למשתמשים לצלם ולהעביר כ-70 סרטונים בכל טעינה. הנרתיק מסוגל לטעון את הסוללה של המשקפיים כ-4 פעמים לפני שתידרשו לחבר אותו לחשמל. סנאפ הסבירה שהיא תציע לבעלי משקפיים אופטיים אפשרות להוסיף עדשות מתאימות. ניתן יהיה גם להחליף את העדשות הרגילות למקוטבות (polarized) בתוספת תשלום. שתי האפשרויות האחרונות יהיו זמינות בשלב ראשון רק ללקוחות בארה"ב.
המחיר ההתחלתי של המשקפיים לפני שינויי עדשות עומד על כ-150 דולר - כ-20 דולר יותר מהדור הראשון - וניתן יהיה להזמין אותן דרך אתר ייעודי.
האם ההתמקדות בחומרה תציל את סנאפ?
עסקיה של סנאפ לא מרשימים בלשון המעטה. החברה הפסידה כ-720 מיליון דולר בשנה שעברה והיא לא הצליחה להתמודד עם העתקת תכונותיה בידי פייסבוק. מספר המשתמשים שלה עדיין קטן יחסית ואינו עולה על 200 מיליון ביום טוב.
המודל העסקי של סנאפ עדיין לא ברור, אבל ההתמקדות בחומרה עשויה לספק לה אפיק הכנסות יעיל. עם זאת, ניסיון העבר מלמד כאמור כי ההתמקדות במשקפי ה-Spectacles עשויה להיכשל. על פי דיווח של ביזנס אינסיידר, פחות מחצי מלקוחות הדור הראשון המשיכו להשתמש בהם כחודש לאחר הקנייה. בסך הכל נמכרו מהם כ-150 אלף יחידות, רחוק מאוד מהצפי הראשוני. התוצאה הייתה מחיקה של 40 מיליון דולר ופיטורי 12 עובדים.
החברה הצליחה להשתמש במלאי הישן כדי לייצר חלק מהדור השני והיא תמכור את המשקפיים רק דרך האתר שהקימה. הדור הראשון נמכר בתחילה דרך מכונות שהוצבו באתרים שונים, אך לדברי סנאפ, לא ניתן היה להתאים את הצפי לדרישה האמיתית בקרב הצרכנים מה שהוביל לייצור מלאי גדול מדי. מכירה מקוונת תאפשר לה לווסת יותר טוב את המלאי ולהתאים את הייצור לדרישה האמיתית.
בסנאפ לא מחכים והחברה גם החלה לעבוד על הדור השלישי שיימכר בכ-300 דולר ושיציע יכולת לצלם בתלת ממד מה שייאפשר ליצור אפקטים משעשעים. אוון ספיגל, מנכ"ל ומייסד החברה, הסביר בחודש שעבר שהוא מחויב לעסקי התוכנה והחומרה גם יחד. בשלב הראשון ה-Spectacles יימכרו בארה"ב, קנדה ובריטניה. הם יהיו זמינים החל מה-3 במאי גם בהולנד, נורבגיה, דנמרק, בלגיה, פינלנד, פולין, ספרד, איטליה ואירלנד. לא ברור מתי הם יוצעו למכירה במדינות נוספות, כולל ישראל.