דו"חות טוויטר: החברה הכתה את התחזיות עם צמיחה של 21% בהכנסות
החברה אמנם רשמה ירידה בהכנסות ביחס לרבעון שעבר, בו עברה לראשונה לרווחיות - אך הציגה צמיחה מרשימה ביחס לרבעון המקביל אשתקד וזינוק של 10% במספר המשתמשים היומיים. לפי החברה, יש לה כ-336 מיליון משתמשים פעילים בחודש
- טוויטר חסמה את ח"כ סמוטריץ' למשך 12 שעות לאחר ציוץ אלים
- בעלי מניות דורשים מהנהלת טוויטר תוכנית פומבית נגד פייק ניוז
- הציפור המכנית: הבוטים בטוויטר משתפים יותר לינקים ממשתמשים
בהשוואה לרבעון הקודם של החברה מדובר בירידה ברווחים שהיו 91 מיליון דולר, אבל הפער נובע מתנודתיות עונתית רגילה כשהראשון נמוך באופן מסורתי לעומת האחרון של השנה, שמביא איתו את עונת החגים והקניות. בהתאם, גם ההכנסות שנרשמו היו נמוכות יותר יותר עם 665 מיליון דולר ביחס ל-732 מיליון.
כשמסתכלים על הדו"ח בראייה שנתית, אין ספק שלמשקיעים בטוויטר יש סיבה לחייך: ברבעון המקביל אשתקד שעברה הפסידה החברה כ-62 מיליון דולר, סכום כמעט זהה לזה שהרוויחה באותה התקופה השנה. גם בהכנסות ביחס לרבעון הראשון של 2017 השיגה טוויטר עלייה יפה של כ-21%, כשרשמה הכנסות של 665 מיליון דולר ביחס ל-548 מיליון אשתקד. היחס הזה מצביע על היכולת של החברה לשמור על טווח הוצאות דומה כדי להפוך את המאזן שלה לחיובי. בעקבות הביצועים שהפגינה טוויטר עם פרסום הדו"ח ועקיפת תחזיות האנליסטים, המנייה עולה במסחר המוקדם בכ-3% ב-NYSE.
הרשת החברתית של המשיכה בעלייה בכמות המשתמשים היומיים; על פי הדו"ח, צמח מספר המשתמשים היומיים בכ-10% ביחס לשנה שעברה. עם זאת, הייתה זו האטה בצמיחה, שברבעון הקודם עמדה על כ-12%. בשלוש השנים האחרונות משתדלת טוויטר לרשום צמיחה מדי רבעון בכמות המשתמשים היומיים - נתון שחשוב מאוד עבור המשקיעים שלה ובעבר ספגה בעטיו ביקורת.
לפי הדו"ח לטוויטר כ-336 מיליון משתמשים חודשיים בממוצע, כשכ-62 מיליון מהם מגיעים מארצות הברית. באופן מסורתי, צפון אמריקה נחשב לשוק מרכזי עבור טוויטר, שם צברה קהל רחב ותפסה מקום חשוב בשיח התקשורתי והפוליטי. דוגמה בולטת לכך היא הנשיא המכהן דונלד טראמפ, שהחשבון שלו בשירות הוא ערוץ התקשורת המרכזי ביותר שלו עם העם האמריקאי והעולם כולו.