שירות התמונות הוותיק פליקר מתכנן קאמבק
השירות עבר מידי Oath לידי חברת SmugMug, שמבטיחה להפוך אותו ללהיט. האם זה אפשרי בכלל בעידן של מדיה חברתית, אפליקציות צילום ושירותי אחסון זולים וזמינים?
Flickr, קהילת שיתוף התמונות הוותיקה, שעלייתה ורכישתה ע"י יאהו ב-2005 הייתה אבן דרך בעידן ה-Web 2.0, נרכשה ע"י SmugMug - שירות שיתוף תמונות ותיק אף יותר. מייסד ומנכ"ל סמאגמאג, דון מקאסקיל, פרסם בטוויטר את תקוותיו מהעסקה. "נזיז הרים כדי לרגש משתמשים וצלמים בכל מקום", הבטיח.
- בעלי מייל יאהו? החברה תתחיל למכור מידע מההודעות שלכם
- מת דינוזאור הצ'ט האחרון: ורייזון סוגרת את AIM אחרי 20 שנה
- טריק של אלופים: כך תצלמו בסלולרי בלי שייגמר לכם המקום
לפי הערכות, לאתר יש יותר מ-100 מיליון משתמשים, אך האם יכול השירות לשוב ולצמוח בעידן המדיה החברתית? הרבה השתנה מאז ימי הזוהר של פליקר – פייסבוק, אינסטגרם, סנאפצ'ט וכו'; והשינוי העיקרי הוא שמאז הספיק הטלפון הנייד להשתלט על השוק, ושיתוף תמונות התפתח מאלבומים, לסטרימינג, ועד לסטוריז. שיתוף תמונות הוא כבר לא דבר בפני עצמו, אלא חלק מהרבה דברים.
גוגל ואמזון פריים מציעות כיום ספריות תמונות אינספיות למעשה, וגיבוי בזול. אפל הפכה צילום לחלק מרכזי במערכת התפעול ושירות המסרונים שלה, בעוד אינסטגרם הפכה לקהילה הוויזואלית הדומיננטית ביותר כיום. ובעוד לפליקר יש אפליקציה, היא נותרה רחוקה מלהתקרב ל-150 אפליקציות התצלומים שעלו בחודש האחרון לחנות של אפל.
אבל אולי זו לא הנקודה; אם סמאגמאג תצליח לייצב את פליקר, לשמח את משתמשיה הנאמנים עם שירות מצוין, ולבנות אותה עם הזמן, כנראה שמצפה לה עתיד טוב בהרבה ממה שווריזון הצליחה לתת לה. ויחד עם זאת - אם לא יקרה משהו יוצא דופן, קשה לדמיין שלפליקר צפוי קאמבק מורגש.