אזור אסור לטיסה: אפל צדה מטיסי רחפנים שמתקרבים למטה שלה
אחד המטיסים, שמתעד את קמפוס אפל מזה תקופה ארוכה, סיפר שאנשי האבטחה של החברה מצליחים להגיע אליו ולגרש אותו כעשר דקות מתחילת ההטסה. להערכתו, משתמשת אפל באנטנות וחיישנים מיוחדים לאיתור מפעילי רחפנים
אפל לא רוצה שאף אחד יטיס רחפנים מעל המטה שלה - גם אם הם מציגים את בנייתו ועיצובו, מה שתורם לדימוי העתידני שלה: מטיס הרחפנים דאנקן סינפילד, שהפיק סרטונים אוויריים שליוו את בניית הקמפוס של אפל, סיפר שאנשי האבטחה של החברה תפסו וגירשו אותו מהאזור.
- "אמזון עובדת ברצינות על משלוחי רחפנים, אבל לדעתי זה לא יקרה"
- דיווחים: יצרנית הרחפנים DJI תגייס 500 מיליון דולר לקראת הנפקתה
- פרספטו הישראלית מדגימה: כך טס רחפן אוטונומי אמיתי
"הצוות של אפל בדרך כלל מגיע בשני כלי רכב אל המיקום המדויק שלי, תוך עשר דקות או פחות", כתב בערוץ שלו ביוטיוב. "אני מכבד את כל הבקשות שלהם להנחית את הרחפן ולעזוב את האזור. האינסטינקט שלי אומר שאפל עוקבת אחרי כל הרחפנים שטסים באזור הקמפוס בעזרת מיכשור מתוחכם של חברות כמו Dedrone".
החברות האמורות מציעות ציוד ייעודי לאיתור רחפנים ומפעיליהם, שמתבסס על סורקי תדרי רדיו, מיקרופונים ומצלמות, ומציג את נתיב הרחפן ומיקום משוער של המפעיל שלו. יירוט רחפן הוא פשע בארה"ב, אפילו אם הוא טס מעל לשטח פרטי, אך אין כל חוק שמגביל מעקב אחר הכלי ואיתור מפעיליו.
לצד Dedrone, פועלות בארה"ב גם חברות כ-SkySafe, שמפתחת טכנולוגיה שמסוגלת לפגוע ביכולות טיסה של רחפנים. החברה זכתה בחוזה של 1.5 מיליון דולר מול משרד ההגנה האמריקאי, לאספקת מערכות ניידות נגד רחפנים עבור הצי ויחידות מיוחדות למיניהן. יירוט רחפן הוא פשע פדרלי בארה"ב– אפילו אם הוא טס מעל שטח פרטי – אך מעקב אחריו בניסיון למצוא ולהתעמת עם המטיס הוא חוקי.