$
חדשות טכנולוגיה

פרשנות

רכישת Jump: אובר עלולה ליפול מהאופניים

ענקית שיתוף הנסיעות רכשה מיזם אופניים שיתופי, שמצליח להכניס כסף ואף תואם לאסטרטגיית התחבורה שלה. ואולם, עם ריבוי תופעות כגניבות והשחתת אופניים של חברות דומות, ממש לא בטוח שזה מהלך מוצלח

ליאור באקאלו 16:3314.04.18

על רקע הסתבכותה של אובר עם רגולטורים והקפאת פרויקט הרכב האוטונומי שלה בעקבות תאונה קטלנית, נראה רק הגיוני שהיא תרצה לגוון את תחומי פעילותה. אך בחירתם של ראשי ענקית הנסיעות השיתופיות לעשות זאת דווקא באמצעות רכישת חברת האופניים השיתופיים Jump בסכום המוערך ב-200 מיליון דולר מעלה סימני שאלה.

 

 

אפשר לטעון שזה המשך טבעי לליבת פעילות החברה, אך נסיעות באופניים עלולות דווקא לכרסם בחלק מהנסיעות הקצרות שנהגי החברה מספקים. תחום האופניים השיתופיים צמח מאוד בשנים האחרונות, בעיקר בסין. לפי חברת המחקר IDC, ב-2016 הפעילו כ-60 סטארט-אפים שירותי אופניים שיתופיים במדינת הענק, אך רק עשרה מתוכם צפויים לשרוד את השנה הקרובה, והמחוקק הסיני בוחן הצרה של צעדי השחקניות בתחום.

 

אופניים של JUMP אופניים של JUMP

 

 

אך הבעיה היא לא רק בסין: בפברואר החליטה Gobee.bike מהונג קונג לסגור את פעילותה בצרפת לאחר שלטענתה, הריסת צי האופניים שלה נהפכה לבידור פופולרי במדינה. החברה דיווחה שמתוך 150 אלף זוגות אופניים בצרפת נגנבו 1,000 ועוד 3,400 הושחתו.

 

גם בארה"ב הטרנד נתקל בקשיים: מאז החלה Jump את הפיילוט שלה בעיר וושינגטון, האופניים נהפכו למקור תלונות של תושבים הזועמים על עומס במדרכות, אופניים שנקשרים בשטח הציבורי וסיכון להולכי רגל.

 

 

 

גם אם זו שמרנות שתיעלם, התהליך יארך זמן. אובר ידועה כמי שמעדיפה להתעלם מרגולציה ופשוט להתחיל לעבוד עד שמערכת המשפט עוצרת אותה. לא בדיוק הפנים המחייכות שיקלו את התאקלמות האופניים השיתופיים באמריקה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x