פרשנות
אפל מסתערת על שוק החינוך, אבל נכשלת במבחן המחיר
החברה חשפה השבוע אייפד חדש והעניקה לו תג מחיר מוזל למורים, סטודנטים ותלמידים, אך הוא עדיין יקר מכדי לשפר את מעמדה בשוק החינוך - שוק דל תקציבים בו שולטת גוגל
אפל זוכה להצלחה מרובה בשוק הצרכני ופועלת גם בשוק העסקי כחלק משת"פ שלה עם IBM, אבל יש שוק משמעותי שמצליח לחמוק ממנה: שוק החינוך.
- קליפורניה: שירותי חירום קרסו בגלל שיחות סרק ממפעל אפל
- אפל קורצת לסטודנטים: משיקה את האייפד הזול ביותר שלה הכולל גם עפרון גרפי
- מבוגר אחראי: טים קוק קורא להרגעת מלחמת הסחר בין סין וארה"ב
לחברה היה רנסנס קצר בתחום בהשקת דגמי האייפד והאייפד מיני הראשונים, אך מאז היא איבדה את ההובלה למכשירים זולים בהרבה, כמו טאבלטי אנדרואיד, כרומבוקים ומחשבי ווינדוס זולים. השבוע שבה אפל וניסתה לכבוש את השוק באירוע השקה שערכה בשיקגו בסימן שוק החינוך.
זה לא היה האירוע המשמעותי ביותר של אפל לאחרונה, אבל המסר והמיקוד היו חשובים לאסטרטגיה שלה בתחום וכך גם המוצרים שנחשפו בו. כך, הוצגה אפליקציית האייפד Schoolwork המיועדת למורים ומאפשרת להם לבצע פעולות כיתתיות כמו הטלת שיעורי בית דיגיטליים, ומעניקה את היכולת לנטר את התקדמות התלמידים תוך הגנה על פרטיותם. בנוסף הוצג כלי פיתוח בשם ClassKit שמאפשר למפתחים לחבר את האפליקציות שלהם ל-Schoolwork בדרכים יצירתיות.
מהלכים אלו הם יסוד חשוב בדרך להעצמת משקלה של אפל בתחום החינוך. אך החברה הזניחה סוגיה משמעותית: המחיר. אפל אמנם חשפה אייפד חדש והעניקה לו תג מחיר מוזל למורים, סטודנטים ותלמידים (299 דולר במקום 329), אך גם במחיר זה מדובר באופציה לא זולה. ודאי כשמוסיפים מקלדת חיצונית הכרחית ואת הסטיילוס הייעודי של החברה.
כלים ותוכנות זה חשוב, אבל כדי לחדור בהצלחה לשוק דל תקציבים ורגיש למחיר צריך קודם כל להיות זולים. במחירים הנוכחיים, מוצרי אפל יישארו בעיקר נחלתם של בתי ספר עתירי תקציב. מצד שני, כשמדובר בחברה שמשווקת אייפון ב-1,000 דולר, יכול להיות שלטים קוק אין שום בעיה עם זה.