$
חדשות טכנולוגיה

גוגל למען התקשורת: תשקיע 300 מיליון דולר בגופי חדשות

ענקית החיפוש תשיק יוזמה יעודית, שתכלול סיוע לכלי התקשורת בהגדלת הכנסותיהם מדמי המנוי הדיגיטליים - למרות הדם הרע שידעה מול גופים אלה

יואב סטולר 21:3620.03.18
גוגל תשיק יוזמה יעודית לסיוע לגופי חדשות ומוציאים לאור, וזאת בהשקעה של 300 מיליון דולר. ענקית החיפוש האמריקאית שידעה הרבה דם רע ואי הסכמות עם תעשיית התקשורת הודיעה היום (ג') על התוכנית שתיקרא "Google News Initiative".

 

 

 

שלוש הנקודות שבהן תתמקד התוכנית החדשה הן: סיוע לגופי חדשות בשיפור איכותם העיתונאית; פיתוח מודלים עסקיים חדשים עבור כלי התקשורת, ועזרה בשדרוג יכולתיהם הטכנולוגיות של המוציאים לאור.

 

 

 צילום: בלומברג

 

להגדיל את דמי המנוי על הדיגיטל

במסגרת הצעדים הראשונים במסגרת היוזמה וגם כהוכחה של רצון טוב, גוגל הציגה את פעולותיה להגדלת הכנסותיהם של כלי התקשורת מדמי המנוי הדיגיטליים. על פי ההצהרה, גוגל תפעל במספר דרכים לסייע להגדיל את כמות המנויים בתשלום, שמהווים את הלחם והחמאה של יותר ויותר אתרי חדשות בעולם בעידן בו ההום פייג' כבר מזמן אינו הזירה המרכזית, חוסמי הפרסומות פופולריים ביותר ופייסבוק וגוגל בעצמה שאבו את תקציבי הפרסום.

 

במסגרת התוכנית בתחום דמי המנוי שכונתה "Subscribe" גוגל תבנה מודל חדש שיקל על רישום מהירה למסלול התשלום עבור אתרי חדשות שייכללו בתוכנית. גוגל מציעה גם להקים מנוי משותף למספר כלי תקשורת באופן שיקל על המנויים להתחבר למספר כלי תקשורת בבת אחת ובקלות.

 

בנוסף, הודיעה גוגל כי היא מפתחת בימים אלו תוכנה שתאפשר למוציאים לאור לבחון את הסיכויים שהגולש הנוכחי יצטרף למנוי בתשלום.

 

גוגל מובילה בימים אלו מסע לשיקום היחסים עם תעשיית התקשורת הבינלאומית, במתכונת של "האויב של האויב שלי, הוא החבר שלי". במקרה זה האויבים הם פייסבוק ושאר הרשתות החברתיות והפלטפורמות הדיגיטליות המתחרות.

 

 

 

מהלך חשוב נוסף שהיא מבצעת במסגרת אותם צעדים הוא שינוי מדיניות ה-“first click free" שהעניקה למשתמשים דרך לעקוף את התשלום עבור כתבות במנוע החיפוש. גוגל הודיעה שתבטל את השירות ובכך גם את הענישה שהשיתה על האתרים שחסמו את המדיניות הדורסנית שלה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x