מיקרוסופט מקימה חטיבת משחקים בענן ורומזת שתהפוך לנטפליקס של הגיימינג
ענקית הטכנולוגיה מנסה להקפיץ את עסקי הגיימינג שלה ומינתה את קארים צ'ודרי לראש חטיבת משחקים חדשה שתתמקד בגיימינג מבוסס ענן
מיקרוסופט היא אולי לא השם הראשון שקופץ לראש כשמדברים על משחקי וידאו, אך למעשה החברה עוסקת בזה כבר קרוב ל-40 שנה. מאז המשחק הראשון שהשיקה על תקליטון ב-1981 עברו הרבה חידושים, שינויים והמצאות על התעשייה הזו. אבל השינוי הגדול הבא הוא מעבר לפינה.
- חוקרים ישראלים גילו פרצת אבטחה בקורטנה של מיקרוסופט
- ניהול פעילות Microsoft for Startups עובר מישראל לארה"ב
- ביל גייטס: "על מיליארדרים לשלם הרבה יותר מסים"
על פי דיווח של אתר The Verge אתמול (ה'), מיקרוסופט חשפה חטיבת משחקים חדשה שתתמקד בגיימינג מבוסס ענן. בראש החטיבה יעמוד קארים צ'ודרי, בכיר עם 20 שנות ותק בחברה, בין השאר בהנדסת האקסבוקס ו-DirectX. החטיבה החדשה הוקמה למטרה אחת בלבד, להפוך את עסקי הגיימינג של מיקרוסופט למוכנים לעידן הבא.
החברה רמזה באופן בוטה למדי שהתכניות שלה הן הקמת שירות סטרימינג למשחקי וידאו, סוג של נטפליקס, אבל לגיימרים. הרעיון הוא להזרים כל משחק שזמין בשירות לכל התקן שמסוגל להתמודד עם הדרישות - סמארטפון, מחשב, טאבלט או קונסולה. על פניו מדובר בסוג של תחרות לעסקי האקסבוקס עצמם - אך במיקרוסופט רוצים גם את השחקנים בעלי נינטנדו או פלייסטיישן.
הזרמת משחקים לכל התקן מאפשרת למיקרוסופט לעקוף את המגבלה של המתחרות. כל מה שיצטרך השחקן זה להיכנס לאתר של מיקרוסופט דרך דפדפן נאמר ולהפעיל את המשחק ישירות בהתקן שלו. היתרון הוא כפול. מצד אחד מיקרוסופט מגדילה את עסקי הענן של Azure - חטיבת מחשוב הענן שלה - מצד שני היא מאפשרת לשחקנים שאינם משתמשים שלה או שלא מעוניינים לרכוש אקסבוקס כדי לשחק במשחק בלעדי בודד.
משחקים כגון Halo, Gears of War או Sea of Thieves יהיו זמינים כבר בהשקה. המודל העסקי יתבסס על מנוי חודשי מתחדש כמו שקיים באקסבוקס. המעבר למודל של סטרימינג בתחום המשחקים אינו המצאה של מיקרוסופט, סוני כבר החלה להפעיל סוג של שירות כזה אך רק למשתמשי הקונסולות והמוצרים שלה; גם נווידיה רוצה להשיק שירות כזה והחלה בפיתוח שלו.
אבל למיקרוסופט יש יתרון עצום על כל מתחרותיה, היא הבעלים של שירות הענן השני בגודלו בעולם אחרי אמזון AWS, והיא שולטת על כל שרשרת הייצור של המשחק, החל מהפקת הכותר, עבור דרך אחסונו והזרמתו לכל מכשיר וכלה בשיווקו על קונסולת האקסבוקס שלה. סוני ונינטנדו צריכות להיות מודאגות מהמהלך הזה שכן הוא עשוי לייצר להן לא מעט בעיות.