הקץ לנשק: אפליקציית הדייטינג באמבל יוצאת נגד חובבי הרובים
בעקבות המחאה שפרצה בארצות הברית לאור הקלות בה ניתן להשיג רובי סער ונשק קטלני, החליטה החברה שתסיר תמונות בהן מופיעים אנשים עם נשק; זאת, בעוד ענקיות טכנולוגיה כאפל ואמזון ממשיכות להציג את תכני ה-NRA בשירותיהן
הנהלת אפליקציית ההיכרויות Bumble הודיעה אתמול (ב') שתמחק תמונות של משתמשים שאוחזים בכלי נשק. בנוסף, תאסור פרסום תמונות שכאלה בעתיד - זאת, על רקע המחאה נגד מדיניות מכירת הנשק בארצות הברית, שנתונה לביקורת קשה מאז הפיגוע בבית הספר בפלורידה בחודש שעבר.
- רפורמת הנשק בארה"ב כבר נתקלת במעצור ראשון
- הנדז אפ: התיכוניסטים מצליחים לטלטל את תרבות הנשק האמריקאית
- ארה"ב: חברות גדולות מנתקות קשר עם ארגון הנשק הלאומי
האיסור החדש לא יחול על תמונות חיילים ושוטרים במדים, ומשתמשים יוכלו לערער על הסרת תמונות - למשל, במקרים בהם מדובר בנשק ספורטיבי. לפי דיווח של הניו יורק טיימס, את התקנות החדשות יאכפו 5,000 בודקי תוכן, שיחפשו גם איזכורי אהדת נשק בתוכן כתוב.
באמבל היא אחת מחברות הטכנולוגיה הראשונות שנוקטות בצעד אקטיבי נגד קהילת ה-NRA (התאחדות הנשק האמריקאית): "מקרי ירי המונים ממשיכים להרוס קהילות ברחבי הארץ. הגיע הזמן לקבוע חד משמעית שאלימות באמצעות נשק לא עולה בקנה אחד עם הערכים שלנו, ומקומם של כלי הנשק הללו אינו בבאמבל", נכתב בבלוג החברה. לצד באמבל, הכריזה גם חברת הסייבר סימנטק על ניתוק קשרים עם ההתאחדות.
החלטת החברה מדגישה את התעלמותן של רוב חברות הטכנולוגיה מרוח הזמנים: לאחרונה נמתחה ביקורת קשה על אפל ואמזון, שמאפשרות גישה לערוץ NRA TV בשירותיהן. כתוצאה מכך, אורגן יום מחאה בו הוחרמו מוצרי שתי הענקיות, ב-1 במרץ. בעוד חברות הטכנולוגיה יושבות על הגדר, ישנן כמה ענקיות בתחומים אחרים שנקטו עמדה: יונייטד איירליינס, דלתא, הרץ ואחרות כבר הכריזו שלא יעניקו לחברי ה-NRA הנחות ולא יפרסמו בערוץ של ההתאחדות.