הברקות ישראליות: חלון האוטו מציג AR, הרחוב הופך לקטלוג
שמשת המכונית תציג מידע על עצמים בצד הדרך, רופאים יוכלו לטפל בחולים בעולם השלישי בלי לעזוב את ביתם והספה בסלון תהפוך למושב הכי טוב באיצטדיון; הכירו את הסטארט-אפים מישראל שכיכבו בתערוכת המובייל העולמית
תערוכת המובייל של ברצלונה, שננעלה ביום ה' שעבר, היוותה הוכחה שהחדשנות הישראלית חיה ובועטת. היזמים בארץ קראו היטב את השוק והציגו באירוע פיתוחי אינטרנט הדברים, בית חכם, מציאות מוגברת ולמידת מכונה.
- הטלפון החכם מתחיל לחשב את קיצו לאחור
- תערוכת ברצלונה 2018: המובייל יצא מהכיס ועבר למושב הנהג
- חם מהתנור: אסוס ZenFone 5Z, סמארטפון עילית בחצי מחיר
"החברות הישראליות הבינו שהן צריכות לפתח תמהיל של מוצרים ופתרונות לשוק שמשתנה". אמר אדיב ברוך, יו"ר מכון הייצוא. "אנחנו נמצאים בתהליך של מעבר לעולם שבו הסמארטפון יהפוך לעוד מסך שמספק לנו גישה לחיים הדיגיטליים". הביתן של מכון הייצוא כלל כ-60 חברות מישראל שעוררו עניין רב בקרב המבקרים, ביניהם נציגים של אפל, אמזון, וואווי וענקיות טכנולוגיה נוספות.
White Raven: הרכב הופך לדפדפן
הסטארט-אפ שהוקם ב-2014 פיתח אלגוריתם המסוגל לזהות מבנים ונקודות עניין במרחב הפיזי באמצעות מנוע חיפוש ויזואלי המבוסס בינה מלאכותית. הטכנולוגיה מסוגלת להקרין על כל פלטפורמה, סמארטפון, תצוגה עילית (HUD) או חלון הרכב מידע באמצעות מציאות מוגברת, ומיועדת להעניק חוויית נסיעה משודרגת לנוסעים.
האלגוריתם מייצר סוג חדש של מערכת יחסים בין הנוסעים ברכב לבין הסביבה הפיזית שלהם ללא צריכת מידע מהמכשיר הסלולרי, אלא בדרך חדשה לחלוטין, המבוססת על החומרה הקיימת במכונית.
הטכנולוגיה מיועדת בראש ובראשונה למפתחי אפליקציות לתעשיית הרכב ועולמות הפרסום, התיירות והמשחקים, בהתבסס על מיקום הנוסע. הרעיון של מייסדי החברה הוא להפוך את הרכב לדפדפן שדרכו ניתן לצרוך אפליקציות כגוןTripAdvisor, Instagram Yelp, Pokémon go. הפתרון של החברה מבוסס על החומרה הקיימת ברכב (מצלמה קדמית, מסכי תצוגה וחיבור לאינטרנט) ועל ענן פרטי של החברה המכיל את כל המידע הדרוש לתהליך הזיהוי. החברה גייסה עד כה כ-5 מיליון דולר, והמשקיע הישראלי המוביל שלה הוא 2B angels.
Syte: הופכים את העולם כולו לקטלוג אינסופי
הטכנולוגיה של Syte מאפשרת לקנות מוצרים מכל תמונה או וידאו. כל פריט בכל תמונה, דימוי או סרטון יכול להפוך לבר רכישה בקליק. החברה משתמשת בטכנולוגיות של זיהוי תמונה, בינה מלאכותית ומערכת למידת מכונה שמייצרות קישורים לרכישה של פריטים שהצרכן ראה בתמונה או על מישהו. לדברי המייסדת ליהיא פרימן-פינטו, החברה מסייעת לחברות אופנה להרחיב את רמת החשיפה שלהן בכך שהיא הופכת את העולם כולו לקטלוג.
החברה גם מספקת פתרונות לקמעונאים ולחברות מדיה דרך הפיכת תמונות וסרטונים לניתנים להקלקה בלי צורך בהתערבות אנושית. המערכת של החברה, שמסוגלת לזהות באופן אוטומטי פריטי לבוש, אביזרי אופנה ומגוון רחב של צורות, מבוססת על זיהוי ויזואלי בזמן אמת, ומוטמעת בין היתר באפליקציית האופנה והשופינג האמריקאית Screen Shop, שמאחוריה עומדות חברת Craze וקים קרדשיאן.
החברה נוסדה ב-2015 על ידי ארבעה שותפים: עופר פרימן (CEO), עידן פינטו (COO), ליהיא פרימן-פינטו (CMO) והפיזיקאית השוויצרית ד”ר הלגה ווס. הפריצה של החברה לשוק היתה באופן רשמי במאי 2017, במקביל להשלמת סבב הגיוסים הראשון שהסתכם בכ-8 מיליון דולר. משקיעיה העיקריים הם Naver, שנחשבת לגוגל של דרום קוריאה, ואפליקציית השיחות וההודעות היפנית Line, שנחשבת לגרסה האסייתית של ווטסאפ. עוד ציינו בחברה שמיקרוסופט בחרה בה לתוכנית האקסלרטורים שלה.
Equatel Health: חולים בהודו מתקשרים עם רופא בניו יורק
זרוע הבריאות הדיגיטלית של אקווטל פיתחה מערכת שמספקת שירותי רפואה דיגיטלית מרחוק. הפתרון מתבסס על פיתוחי זרוע הטלקום שלה שמאפשרים לייצר תקשורת אינטרנט עם אנטנות סלולר המרוחקות עד עשרות קילומטרים. במקור הפתרון שלה מאפשר לחבר אזורים מרוחקים לרשתות ספקיות השירות בעלויות נמוכות יחסית.
פתרון הבריאות שלה הוא מעין קיוסק דיגיטלי שמציע את כל שירותי המרפאה המודרנית, ומיועד לשימוש באזורים נחשלים כמו באפריקה ובהודו, שם הפתרון כבר מיושם. השירות מאפשר למקומיים לשוחח עם רופא, והוא כולל גם ערכת בדיקות בסיסית עם מדחום דיגיטלי ומד לחץ דם שמעביר את המידע ישירות לרופא המטפל שיכול להימצא בכל מקום בעולם.
את החברה, שנוסדה לפני עשר שנים, מובילים המנכ”ל אליוט מונדרו וסמנכ”ל המכירות גרשון גוטמר. משרדי החברה נמצאים בישראל ובאנגליה והיא מעסיקה עשרות עובדים.
TexelVR: איצטדיון בסלון
הטכנולוגיה של טקסל נועדה לספק פלטפורמה למושבים דיגיטליים להופעות חיות, כלומר לאפשר לצרוך אירועים כגון הופעות, תחרויות ספורט והצגות בשידור ישיר למשקפי המציאות המדומה ישירות לסלון. גם מפיקי האירועים יוצאים נשכרים מהטכנולוגיה, שתאפשר להם למכור את המושבים הטובים ביותר למספר לא מוגבל של צופים.
אריאל גלינסקי, נשיא ומנהל המכירות של החברה, הסביר שטקסל מתחילה בהשקה מוקדמת של הפלטפורמה בימים אלו, ומתכננת לבצע הדגמות של שידורים חיים עם חברות בינלאומיות מובילות מתחומי הספורט וההופעות החיות. החברה גייסה עד היום מיליוני שקלים וסוגרת סבב גיוס נוסף בימים אלו בהובלת קרנות מחו"ל ומשקיעים אסטרטגיים. עם השותפות המסחריות שלה נמנות סמסונג ו-HOT הישראלית. מייסדי החברה הם גיא זיסמן, רועי אורון ואמיר שגב.
Mobile Physics: הסמארטפונים נרתמים למדידות סביבתיות
אחת הבעיות העיקריות בניטור הסביבה הוא ההתבססות על מידע שמגיע מסדרה של חיישנים שרובם ממוקמים במקומות קבועים. כדי לפתור את המגבלה הזו מובייל פיזיקס מתבססת על הסמארטפונים של כולנו לספק תמונת מצב סביבתית עדכנית. הפתרון שלה מיועד בעיקר לעיריות, לחברות ולמוסדות שלטון מקומי.
בין השאר החברה חתמה על שיתופי פעולה עם עיריית תל אביב, Accuweather, השירות המטאורולוגי, IBM-TWC, לוראל, מוטורולה וסמסונג. משרדיה ממוקמים בתל אביב.
החברה נוסדה לפני פחות משנתיים על ידי המנכ”ל ד”ר ארז ויינרוט וסמנכ”ל הטכנולוגיות מתן גוטר, וגייסה עד כה 2 מיליון דולר. בחברה עוד שישה עובדים, מתוכם שלושה בעלי תואר דוקטור.
דוג'ו לאבס: מציידים את הבית החכם בהגנת סייבר
החברה מתמחה בשירותי אבטחת מידע לבית החכם והמחובר, ומציעה מעין פיירוול משוכלל שמשולב עם מערכת זיהוי איומים מקוונת. המוצר שלה ספק פתרון לאחת הבעיות האקוטיות ביותר בתחום אינטרנט הדברים והבית החכם. בהקבלה גסה, מדובר במקבילה של עולם ההתקנים המקוונים לפיירוול של המחשב.
החברה נוסדה לפני כ-3 שנים כדוג'ו לאבס ונרכשה על ידי בולגארד לפני כשנה. האחרונה הינה חברה המתמחה באבטחת סייבר לצרכנים, והיא מתהדרת במיליוני לקוחות בכל העולם.
מייסדי החברה הם המנכ”ל יוסי אטיאס והסמנכ”ל שמוליק בכר. החברה גייסה כ־2 מיליון דולר בתחילת דרכה, ונרכשה על ידי בולגארד הבריטית בסכום שלא פורסם.