אובר, מאחוריך: סוני הודיעה שתיכנס לתחום שיתוף הנסיעות
הענקית היפנית חברה לשש חברות היסעים מקומיות אחרות, כדי לקפוץ על עגלת הנסיעה השיתופית; היא הודיעה שתפתח אלגוריתם מיוחד שידע לנהל ביעילות ציי מוניות והזמנות נסיעה תוך שיקלול משתנים כמזג אוויר, עומסי תנועה ועוד
אובר: מאחוריך: סוני הודיעה היום כי בכוונתה להצטרף לתחום הזמנת המוניות ביפן, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. סוני הודיעה שבכוונתה להצטרף לשוק שיתוף הנסיעות. לפי דיווח של רויטרס, מפתחת החברה היפנית כלי בינה מלאכותית עבור פלטפורמת היסעים שתוקם בשיתוף שש חברות תחבורה מקומיות.
קראו עוד בכלכליסט:
- דיווח: אובר במו"מ עם Grab למכירת פעילותה בדר'-מז' אסיה
- ההפסד העצום של אובר ב-2017: כ-4.5 מיליארד דולר
הפיתוח של סוני ידע לנהל נכון את הזמנות הנסיעה, הנהגים וכלי הרכב בהתאם למשתנים כמזג האוויר, שעות העומס, אזורים בעייתיים, מכשולים בכביש, עבודות תשתית ואירועים בלתי צפויים שונים.
מטה סוני ביפן צילום: איי פי
מודל הנסיעה השיתופית של אובר, במסגרתו יכול כל אדם להפוך לנהג מונית, אסור ביפן כפי שהוא אסור בישראל. ואולם, הצמיחה בתפוצת שירותים שכאלה מושכת שחקנים בתחום למדינה, ומופעל לחץ על הרגולטורים לשינוי החוק; בין היתר, ביקר במדינה גם מנכ"ל אובר, דארה קוסרשאהי.
סוני אינה השחקנית היפנית היחידה שלוטשת עין אל זירת שיתוף הנסיעות: גם טויוטה, ענקית טכנולוגיה בפני עצמה, עתידה לרכוש חלק משירות המוניות ג'פן טקסי מידי מובילת התחום במדינה, ניהון קוטסו. בנוסף, ממשיך קונצרן סופטבנק להשקיע במיזמי היסעים כגון דידי צ'ושינג הסינית, אובר ואחרות.