מיקרוסופט תשקיע חצי מיליארד דולר בתוכנית הסטארט-אפים שלה
התוכנית עברה מיתוג מחדש ותיקרא Microsoft for Startups; מודל המאיצים שלה, שהוקם בישראל ב-2012 בידי צחי וייספלד, שוכפל לשבעה אקסלרטורים, שמעתה ייקראו ScaleUp. לצד המיתוג, יושם דגש בתוכנית על שימוש בצוותי המכירות העולמיים של ענקית התוכנה לקידום מיזמים
מיקרוסופט הודיעה שתשקיע חצי מיליארד דולר בתוכנית הסטארט-אפים שלה בשנתיים הקרובות. בנוסף, חשפה מיתוג מחדש לתוכנית - Microsoft for Startups, ואילו האקסלרטורים שלה ייקראו ScaleUp.
- אפווסט לאבס גייסה קרן שלישית של 18 מיליון דולר
- חברת הפינטק Tipalti גייסה 30 מיליון דולר
- חממת נילסן תשקיע במיזמי בלוקצ'יין בישראל
האקסלרטור הראשון של מיקרוסופט הוקם בישראל ב-2012, על ידי צחי וייספלד (שהודיע לאחרונה על פרישתו מהחברה) ומאז המודל שוכפל בהצלחה לשבעה אקסלרטורים בברלין, לונדון, הודו וסין ובמטה מיקרוסופט העולמית בסיאטל.
המוקד העיקרי של התוכנית החדשה יהיה תחום המכירות, כאשר מיקרוסופט תקצה לצוותי השיווק והמכירות של הסטארט-אפים משאבים שיאפשרו להם לעמוד בסטנדרטים של לקוחות עסקיים (B2B), ולמכור ללקוחות יחד עם ארגון המכירות של מיקרוסופט והאקוסיסטם של השותפים. הכוונה היא לחבר בין הסטארט-אפ לחברות ענק באמצעות 30 אלף נציגי המכירות של מיקרוסופט בעולם.
נבות וולק, מנהל Microsoft ScaleUp Israel: "השם החדש משקף בצורה נכונה יותר את העבודה שאנו עושים עם סטארט-אפים, אנחנו מזהים את החברות הטובות ביותר ומעניקים להם את מנועי הצמיחה של מיקרוסופט. מיקרוסופט סימנה את ישראל כמובילה עולמית בתחום הסטארט-אפים ולכן בחרה בתל אביב כאחת מ-20 הערים העולמיות שבהם אנחנו מתמקדים. המספרים מדברים בעד עצמם בשש שנים שעברו סה"כ ההשקעה שהחברות קבלו הינה 3.2 מיליארד ו-52 אקזיטים".
האקסלרטור של מיקרוסופט בישראל נחשב למאיץ החברות המצליח בישראל, אבל לאחר שווייספלד הודיע על פרישה, מיקרוסופט החליטה להעביר את פעילות הניהול שלה מישראל למטה החברה ברדמונד ארה"ב, מתוך רצון לרכז פעילות מרכזית זו קרוב למנהליה הבכירים.