$
חדשות טכנולוגיה

בלעדי לכלכליסט

אקזיט עצוב: אינפולינקס נמכרה בסכום נמוך משגייסה

חברת הפרסום הדיגיטלי שנוסדה ב־2007 נמכרה ל־+Thrive האמריקאית במיליוני דולרים בודדים. היא מצטרפת לחברות אדטק מקומיות כמו טייקי וקומרס סיינס שקרסו תחת מכונות הפרסום המפלצתיות של פייסבוק וגוגל

מאיר אורבך 07:0305.02.18

חברת הסטארט־אפ הישראלית בתחום הפרסום הדיגיטלי אינפולינקס נמכרה לחברה האמריקאית +Thrive בתמורה למיליוני דולרים בודדים בלבד, כך נודע ל"כלכליסט". עוד נודע כי החברה הרוכשת מתכוונת להגדיל את מרכז הפיתוח של אינפולינקס בתל אביב ולהפוך אותו למרכז של +Thrive בישראל.

 

מכירת החברה, שנסגרה לאחרונה, נעשתה בשווי נמוך מהסכום שאותו גייסה, לאחר שלא הצליחה לשרוד את מלחמת הפרסום הדיגיטלי בענקיות המדיה כמו גוגל ופייסבוק.  

אורן דוברונסקי ממייסדי אינפולינקס אורן דוברונסקי ממייסדי אינפולינקס

 

אינפולינקס פיתחה מגוון רחב של טכנולוגיות שאיפשרו לאתרי אינטרנט קטנים להקים מערכי פרסום על האתרים שלהם. הטכנולוגיות הללו ייצרו לחברה מחזורי מכירות של מאות מיליוני דולרים בשיאה. כיום עדיין יש לחברה עשרות אלפי אתרים שמשתמשים בטכנולוגיה שפיתחה.

 

אינפולינקס היא אחת מתוך גל של חברות שקמו בתחום הפרסום הדיגיטלי (אדטק) וקרסו תחת הדומיננטיות המוחצת של פייסבוק וגוגל. חברת האדטק טייקי הישראלית של עמית אבנר נמכרה גם היא בסכום נמוך משמעותית מציפיות המשקיעים. חברה נוספת מהתחום שנמכרה בפחות מהציפיות היא קומרס סיינס. החברה עסקה בפיתוח טכנולוגיה של פרסונליזציה ונרכשה על ידי טאבולה.

 

אינפולינקס הוקמה ב־2007 על ידי יריב דוידוביץ' ואורן דוברונסקי, יזם ומשקיע ישראלי מוביל מעמק הסיליקון. דוברונסקי מוכר כמייסד חברת הוטבר, שהמציאה את סרגלי הכלים. אינפולינקס גייסה יותר מ־10 מיליון דולר במספר סבבים, כאשר המשקיעים המובילים בחברה היו דוברונסקי ואורן זאב, גם הוא משקיע ישראלי מוביל מעמק הסיליקון. זאב הוא המשקיע של חברת האוז שגייסה לאחרונה הון לפי שווי של יותר מ־4 מיליארד דולר. קרן גולדרוק ישראל השקיעה אף היא בחברה כ־8 מיליון דולר, לפי מאגר IVC.

 

אינפולינקס העסיקה בשיאה כ־60 עובדים שחילקו את זמנם בין משרדי החברה בעמק הסיליקון לבין משרד פיתוח בתל אביב. כיום מעסיקה החברה, על פי הערכה, כ־15 עובדים שמרביתם יישארו עם החברה הרוכשת.

 

+Thrive היא חברת מדיה פרטית היושבת בניו יורק ומתמקדת בטכנולוגיות פרסום דיגיטיליות לתחום הווידאו. החברה מציעה כלים פרסומיים למו"לים ולמיתוגים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x