שוק המובייל העולמי חווה ירידה במכירות ברבעון האחרון
לפי נתוני IDC, אפל עקפה את סמסונג במכירות הסמארטפונים, אך שתי הענקיות רשמו ירידה במכירות; לעומתן, המשיכו היצרניות הסיניות לנשוף בעורפן ולצמוח במהירות. הבולטת ביניהן, שיאומי, צמחה השנה ב-96%
ירידה במכירות הסמארטפונים העולמיות; לפי נתוני IDC, ברבעון האחרון של 2017 נמכרו 403.5 מיליון מכשירים - צניחה של 6.3% במכירות הקטגוריה ביחס לרבעון המקביל ב-2016, בו נמכרו 430.7 מיליון מכשירים.
- לראשונה מאז מהפכת המובייל: שוק הסלולר הסיני במגמת ירידה
- שיאומי נוסקת בהודו, מסלקת את סמסונג מראש טבלת המכירות
- האגודה למלחמה בסרטן: סמארטפונים לא גורמים לגידולים במוח
בראייה שנתית, חלה ירידה של פחות מאחוז אחד (1.472 מיליארד לעומת 1.473 ב-2016), אם כי יצרניות המובייל צפו לצמיחה לאור שילוב כלי אבטחה ביומטריים, מעבר למסכים גדולים יותר ויכולות חדשות של סייעניות חכמות כגוגל אסיסטנט וסירי.
לדברי אנליסטים ב-IDC, ענקיות כסמסונג, וואווי ואפל נאלצו להיאבק על מקומן בצמרת הטבלה בשנה האחרונה, אל מול צמיחה מהירה של מותגים כשיאומי, Vivo, Oppo ו-Honor. המאבק נמשך מזה שנים, אך ב-2017 החריף ובלט לאור קצב הצמיחה של המתחרות הקטנות, שעולה בהתמדה; שיאומי, למשל, רשמה צמיחה של 96% בשנה האחרונה.
לפי IDC, אפל דחקה את סמסונג מראש טבלת המכירות ברבעון האחרון, כשמכשיריה שולטים ב-19.2% מהשוק (על אף שמכרה בו 1.3% פחות מכשירים ביחס לאשתקד - 77.3 מיליון אייפונים לעומת 78.3 מיליון ב-2016); סמסונג חוותה ירידה של 4.4% במכירותיה, שהתייצבו על 74.1 מיליון מכשירים (לעומת 77.5 ב-2016) - אך עדיין מחזיקה בצמרת הטבלה השנתית, עם 317.3 מיליון מכירות.
לפי הערכות, הירידה במכירות ברבעון הרביעי נבעה מהגעת השוק לרוויה, עם פחות גישה ללקוחות חדשים ושביעות רצון גבוהה של הלקוחות הקיימים - מה שמצמצם את שיעור החלפת הטלפונים הישנים בחדשים.