פייסבוק: רוסיה יצרה 129 אירועים במהלך הבחירות לנשיאות ארה"ב
לפי מסמך שהגישה הרשת החברתית לקונגרס האמריקאי, חלק מהאירועים קודמו בכסף ועסקו במאבק הפוליטי בין טראמפ לקלינטון
פייסבוק חשפה נתונים חדשים על ההתערבות הרוסית במירוץ לבית הלבן ב-2016. על פי המסמך שהגישה הרשת החברתית הגדולה בעולם לקונגרס האמריקני במסגרת עדותה בחקירת האירועים ציינה פייסבוק כי סוכנים מטעמם מוסקבה יצרו כ-129 אירועים שונים במהלך מסע הבחירות לנשיאות.
- סורוס בדאבוס: "ימיהן של גוגל ופייסבוק ספורים"
- הפיתרון של פייסבוק לפייק ניוז: שאלון ברמה של כיתה ג'
- מתכנת של פייסבוק המציא יחידת זמן חדשה
האירועים שבחלקם אף קודמו בכסף ועסקו במאבק הפוליטי שהתרחש בין הנשיא המכהן דונלד טראמפ לבין המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילארי קלינטון, שופכים אור נוסף הכוונת המכוון של רוסיה להשפיע ואף לשנות אולי את דעת הבחורים האמריקנים.
במסמך שתוארך ל-8 בינואר ופורסם אמש הצהירה פייסבוק כי 338,300 חשבונות פייסבוק שונים צפו באירועים שצויינו וכי 62,500 נרשמו אליהם כמשתתפים. עם זאת, בהתאם למתרחש בגבולות הרשת אין מידע שיכול לחשוף כמה אנשים באמת הגיעו לאלו ואם האירועים אכן התרחשו וכמה מהם.
רוסיה מכחישה את מסקנות של סוכנויות המודיעין האמריקאיות לפיהן היא ניסתה להתערב במערכת הבחירות האמריקנית. כשהכחשה נוספת יצאה גם מצידו של נשיא ארצות הברית טראמפ.
פייסבוק אמרה כי היא מצאה "חפיפה" בין הפרסום המקוון שנעשה ב-2016 על ידי סוכנים רוסים ובין מסע הפרסום של טראמפ, אבל כינתה את זו "חסרת חשיבות". החברה אמרה כי היא אינה מסוגלת להוכיח או להפריך טענות על התקשרות פסולה שכזו בין רוסיה והמועמד הרפובליקני. טראמפ רואה בכל הדבר כקנוניה ותיאר את החקירות כציד מכשפות.
כבר בפרסומים הקודמים פייסבוק חשפה כי כ-126 מיליון אמריקאים נחשפו ככל הנראה לתוכן פוליטי בחסות רוסית בפייסבוק על פני מסע הבחירות. בנוסף, 16 מיליון נחשפו ככל הנראה לפרסומים בעלי אופי דומה באינסטגרם.