$
הייטק והון סיכון

פרשנות

מקטן וחכם לבזבזני ומיותר: כשסטארט-אפים מתאמצים להשוויץ

בעבר נטען שיזם ישראלי יכול להסתדר ולפרוח גם עם שליש מהמשאבים שיידרשו ליזם אמריקאי, אך כיום רודפים סטארט-אפים לא מעטים אחר הפוזה והשואו; השבוע הציבה חברה שלט על איילון כדי לבשר שהחליטה להחליף את שמה

מאיר אורבך 15:1818.01.18

נהוג היה לומר שסטארט-אפ ישראלי יכול להסתדר עם שליש מהמשאבים הדרושים לחברה מקבילה בעמק הסיליקון. אך כיום, כשחברות ההייטק המקומיות מתהדרות במעבר למשרדים חדשים ונוצצים במגדל עזריאלי שרונה או מגדלי אלון, קשה להשתחרר מתחושה של בזבוז כספים משווע.

 

 

סטארט-אפים חיים ומתים על יכולתם לגייס כסף ולהוציא אותו בצורה מדודה. רק כשהם מגיעים לרווחיות, וגם זה נדיר מאוד, הם יכולים להרשות לעצמם לשחרר מעט את החגורה.

 

שלט הפרסומת של מאנדיי. צעד תמוה שלט הפרסומת של מאנדיי. צעד תמוה צילום: שלומי יוסף

 

 

אך מעבר המשקיעים מהשקעה בחברות בשלב הסיד לחברות בשלבים המתקדמים מעוור ככל הנראה את עיני הסטארט-אפיסטים. היזמים גילו שקל לגייס 15-20 מיליון דולר ולצאת לסיבוב מהיר נוסף. שווי החברות לא יורד והיזמים מרגישים שאפשר לבזבז את כספי המשקיעים. אפילו על שלט ענק שמשקיף על נתיבי איילון, כפי שעשתה השבוע monday.com, במטרה להבהיר למי שצריך להבהיר ששינתה את שמה מ-dapulse.

 

החברה שמפתחת כלי לניהול משימות ארגוני נמצאת בתקופת פריחה לאחר שגייסה יותר מ-35 מיליון דולר. שלט הענק שמציג סלפי קבוצתי של חלק מ-100 עובדי החברה נתפס בעיני מנהליה כדרך מקורית לגייס עובדים, אבל מעיד בעיקר על השומן שהצטבר בענף.

 

 

 

התחרות העזה על כח אדם מוכשר מול הענקיות פייסבוק ואמזון דחקה את החברות המקומיות לצעדים מעט נואשים. לא בטוח ששלט פרסומת מעל נתיבי איילון הוא צעד בכיוון הנכון. ממאנדיי נמסר: "ביקשנו להודיע לקהילת ההייטק על שינוי השם ולהודות בדרך יצירתית לעובדי החברה על תמיכתם המתמשכת".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x