ה-VR מחכה לקפיצת הדרך שתזניק אותו קדימה
עולם המציאות המדומה אינו מלהיב את הציבור כפי שציפו. אולי רק שיתופי הפעולה של Magic Leap יצליחו להעיר את תחום ה־VR המנומנם
- משקפי ה-VR סוף סוף יפרצו למיינסטרים
- נחשף המוצר של Magic Leap: משקפי AR מיוחדים
- חדש בפייסבוק: ערכת פיתוח ליישומי מציאות מוגברת
לפי נתוני חברת המחקר Canalys (ראו תרשים) ברבעון השלישי של השנה סוני הובילה במכירות ה־VR בפער ניכר הודות ליכולת שלה לדרבן חברות לפתח תכנים לפלטפורמת ה־VR של קונסולת הפלייסטיישן הפופולרית שלה. באוקולוס המתחרה מתקשים עוד יותר להתגבר על המכשולים. החברה שבבעלות פייסבוק הקימה אולפנים ייעודיים להפקות VR ומשכה מפתחי כותרים מוכרים כמו פולאאוט, דום ובאטמן — אך אלו לא עמדו בציפיות, לא הפכו לתחליף ממשי לחוויית המשחק הקיימת ולא הניבו ערך אמיתי למשתמשים. המחלקה ליצירת סרטי VR של אוקולוס הוגדרה ככישלון ונסגרה במאי האחרון.
כעת ייתכן שטכנולוגיית המציאות המוגברת (AR) תסלול את הדרך להצלחת הקטגוריה. "אנחנו יודעים מה אנחנו באמת רוצים, ואלו משקפי AR", אמר המדען הראשי של אוקולוס מייקל אברש בכנס המפתחים של פייסבוק באפריל. "הם עדיין לא כאן, אבל כשהם יגיעו הם יהיו המעבר הטכנולוגי הגדול של 50 השנים הקרובות".
בשבוע שעבר חשף הסטארט־אפ המסתורי מג'יק ליפ (MagicLeap) את המוצר הראשון שלו, שיושק בשנה הבאה בגרסת מפתחים: משקפת ממוחשבת שתקרין תמונות וירטואליות על עיני המשתמשים ותיצור עולם שמערבב הולוגרמות ומציאות.
בשיחה עם "כלכליסט" הסבירו אנשי החברה כי הם כבר מגבשים שיתופי פעולה ועסקאות עם יצרניות תוכן מובילות, שתוצאותיהם יוטמעו בפלטפורמה החדשה. בכוונת החברה לפתוח את הפלטפורמה למפתחים במגוון תחומים, מגיימינג דרך יצירת מוזיקה ועד רפואה, חינוך וביטחון. טווח רחב בהרבה של תכנים פוטנציאליים ממה שמוכר ממשקפי ה־VR הקיימים עד כה, שמבקש ללכת רחוק יותר מפנייה לבידור ושעשוע. כעת נותר לראות אם החברה תעמוד בהבטחה.