$
הקברניט

באנרים ממעל: סטארט-אפ יפני רוצה להציב פרסומות על הירח

חברת Inspace גייסה עשרות מיליוני דולרים כדי לשגר חללית שתקרין מודעות על הלבנה עד 2020; הפיתוח השאפתני צפוי למשוך מפרסמים רבים, אך גם להפר את אמנת החלל החיצון

שירות כלכליסט 17:2526.12.17

אף אחד עדיין לא גר על הירח, אך האנושות כבר פועלת להציב עליו פרסומות. הסטארט-אפ היפני Inspace Inc סיים לאחרונה סבב גיוס שהעלה את הונו ל-90 מיליון דולר; מטרתו השאפתנית היא לשגר שתי משימות לא-מאוישות לירח עד 2020, כדי לשים פרסומות בחלל.

 

 

ב-Ispace אומרים שתחילת פעילותה תהיה בעיקרה שיווקית, ותכלול הדפסת לוגואים על כלי הרכב החלליים שלה, כמו גם הפקת דימויים בחלל למטרות פרסומיות. נחיתה עתידית מוצלחת של חללית החברה תאפשר לה גם להציע שירות הקרנה שייצור שלטי פרסומת קטנים על פני הירח. לדברי החברה, צפוי גם להתעורר ביקוש מצד תאגידים לצילומי הלוגו שלהם עם כדור הארץ ברקע.

 

מרחב פרסומי זה יכול להיות שלך מרחב פרסומי זה יכול להיות שלך צילום: NASA

 

 

אמנת החלל החיצון מ-1967, עליה חתומה גם יפן, מכריזה שהחלל חופשי לחקירה ע"י כל אומות העולם, שלא יהיה ניתן לטעון לבעלות על שום גוף שמימי מצד כל ישות שהיא, שנשק להשמדה המונית לא ישוגר לחלל, ושאומות אינדיבידואליות, עסקים או אנשים פרטיים חייבים להימנע מזיהום או פגיעה שתיגרם ע"י פעילויותיהם.

אמנם שלט פרסומת מוקרן לא יפר אף אחת מההתוויות האלה, אך מספיק שפעילות החברה תיצור הפרעה כלשהי למכשירים של גוף כלשהו, והיא תהיה חשופה להאשמה בהפרת החוק הבינלאומי.

 

טקאשי הקאמדה, מנכ"ל Inspace טקאשי הקאמדה, מנכ"ל Inspace צילום: בלומברג

 

 

Ispace אינה החברה הראשונה שמנסה לפרסם בחלל: ב-1990 קנתה רשת טלוויזיה יפנית מושב בטיסת חלל רוסית עבור אחד מכתביה, וזכתה להציב את הלוגו שלה על צידו של רכב החלל סויוז, שכן רוסיה אפשרה במשך שנים פרסום על גבי הטילים וחליפות האסטרונאוטים שלה.

 

 

שלוש שנים מאוחר יותר, ב-1993, תכננה חברת פרסום אמריקאית בשם Space Marketing Inc לשלוח לחלל שלט מואר בגודל קילומטר על קילומטר, אך התכנית נפלה עקב החשש ששלט במשקל ובגודל האלה ייפגע קשות ע"י חלקי פסולת וסלעים ולא ישרוד.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x