אובר: הנהגים שלנו לא מרוויחים די כסף? זו אשמתם
בעקבות טענות לפרסום כוזב בדבר רווחיהם הפוטנציאליים של נהגי ענקית שיתוף הנסיעות, טענה החברה כי האשם הוא בנהגים שלא עבדו קשה מספיק. "זה לא הגיוני לתת פיצוי נוסף לאותם נהגים שהשתכרו פחות", נמסר מאובר
- המכה שחטפה אובר באירופה: וירוס עונתי או סרטן סופני?
- מקלות בגלגלי אובר: רוח גבית למאבק של משרד התחבורה
- אובר הפעילה יחידה חשאית לגניבת סודות מסחריים ומעקב אחר מתחרים
במרכז הפרשה עמדו טענות שהבטחות השכר של אובר במודעות גיוס הנהגים שלה היו גבוהות משמעותית מהמצב בפועל. לדוגמה, אובר הבטיחה לנהגים בניו יורק שכר חציוני של 90 אלף דולר, ובסן פרנסיסקו - 74 אלף דולר. לפי חקירת ה-FTC, רק 10% מהנהגים הגיעו לסכומים אלו ובפועל השכר השנתי בניו יורק היה קרוב יותר ל-61 אלף דולר ובסן פרנסיסקו ל-53 אלף דולר.
התיק נסגר בינואר האחרון בהסדר טיעון, במסגרתו התחייבה אובר לשלם 20 מיליון דולר שיועברו כהחזר לנהגים שנפגעו. המכתב עצמו נשלח לפני חתימת הסדר הטיעון, בנובמבר 2016, ורק לאחרונה הגיע לידי אתר גיזמודו שפרסם אותו בסוף השבוע.
במכתב מעלים פרקליטי אובר, אנדרו סמית וג'ון גראוברט, את הטענות הרגילות שלפיהן נהגי אובר אינם עובדים כי אם קבלנים עצמאיים, ולכן החברה לא נושאת באחריות להכנסותיהם. ואולם, היא מוסיפה לכך גם טענה חצופה שלפיה האשם בשכר הנמוך נעוץ בראש ובראשונה בנהגים עצמם שאינם עובדים קשה מספיק.
"שמירה על מחירים נמוכים לנוסעים מחייבת אספקה קבועה של נהגים שיעמדו בדרישותיהם", נכתב. "ואולם, איסור על אובר לפרסם הכנסות ריאליות של נהגים – פשוט מכיוון שהכנסות אלו גבוהות מהכנסות של נהגים שהבחירות שלהם גרמו להם להשתכר פחות – פוגע ביכולתה של אובר לשמר את האספקה הזו".
"זה לא הגיוני לתת פיצוי נוסף לאותם נהגים שהשתכרו פחות, מכיוון שיש סיבות מגונות, כולן בתחום שליטתו של הנהג, למצב זה. נהגים רבים מגבילים במכוון את שעות העבודה שלהם ואת קבלת הנסיעות מסיבות אישיות, ותשלום נוסף יהיה כולו מתנה".
מאובר נמסר בתגובה לגיזמודו: "אנחנו מרוצים מכך שהגענו להסכם עם ה-FTC מוקדם יותר השנה. מאז, ביצענו שיפורים רבים בחוויית הנהג ונמשיך להתמקד בהפיכת אובר לאופציה הטובים ביותר לכל מי שמעוניין להרוויח כסף לפי לוח הזמנים שלו".