שירות המוזיקה Deezer הושק רשמית בישראל
השירות פעיל ב-185 מדינות וכולל 44 מיליון שירים - יותר מכל מתחריו. במעמד ההשקה, נחשף כלי חדש בדיזר, שיאפשר למשתמשים לזהות שירים במבנה דומה לשל שזאם. המחיר: החל מ-19.90 שקל לחודש, או בחינם, בגרסה מוגבלת עם פרסומות
- השוק מתעורר מהתרדמת: מהפכת המוזיקה בסטרימינג עולה ארצה
- דיווח: אפל עומדת לרכוש את שירות זיהוי השירים שזאם
- טנסנט רוצה למכור נתח משירות המוזיקה שלה, הפופולרי ביותר בסין
ההשקה הרשמית נחשפה באירוע, במסגרתו חשפה דיזר מוצר עולמי חדש: כלי דמוי שזאם, שישולב כתוכנה מובנת באפליקציית המובייל של החברה. "אנחנו עובדים על המוצר הרבה חודשים במעבדה בפריז. התכוונו להשיק אותו בשנה הבאה, אבל לאור הדיווחים על כך שאפל צפויה לרכוש את שזאם החלטנו להציג אותו כבר היום", אמר סמנכ"ל הסחר הבינלאומי של דיזר, גולן שקד, במסיבת עיתונאים שערכה החברה בתל אביב.
המוצר, שמכונה Song Catcher, לא הושק עדיין באופן רשמי בעולם אך זמין כיום בבטא לכ-1% מהמשתמשים. בדומה לשזאם, ניתן להשתמש בו כדי לזהות שיר שמתנגן ברקע, ואז להאזין לשיר במלואו באמצעות האפליקציה, לצרף אותו לרשימות השמעה ועוד. השירות יושק לקהל הרחב לפני סוף השנה, וכנראה כבר בשבוע הבא.
דיזר החל כאתר שיתוף קבצים לא חוקי שהקימו בפריז שני צרפתים ממוצא יהודי, ושהפך לשירות חוקי בעקבות מגעים עם בעלי זכויות יוצרים. לפני שלוש שנים, בעקבות גיוס הון של 100 מיליון יורו, החל השירות בהתרחבות בינלאומית וכיום הוא פעיל ב-185 מדינות עם קטלוג של 44 מיליון שירים – הגדול מבין כל השירותים. חרף התפוצה רחבה, לשירות מספר משתמשים נמוך 12 מיליון משתמשים פעילים בחודש. זאת, לעומת 140 מיליון משתמשים בספוטיפיי ו-27 מיליון משתמשים (כולם משלמים) באפל מיוזיק.
לצד הקטלוג הרחב, כולל דיזר גם כמה תכונות ייחודיות. אחת הבולטות שבהן היא Flow, פלייליסט מותאם אישית מבוסס אלגוריתם חכם שלומד את העדפות המוזיקה של המשתמש ומציע לו שירים בהתאם. "זה מה שמבדל אותנו משירותי המוזיקה האחרים", אמר שקד. "גם לנו יש אלפי רשימות השמעה, כולם אוהבים אותן כי כל יותר למכור עליהן פרסום. אבל ככל שהתעשייה מתקדמת אנחנו עוברים משמיעה אקטיבית לפאסיבית. שירות המוסיקה צריך לדעת איפה אני בעולם, מה אני עושה, מה מזג האוויר, ולהתאים את המוזיקה אליו.
"יש לנו 14 אלגוריתמים שונים שלומדים את המשתמש, אנחנו משווים את הפרופיל הדמוגרפי של המשתמש לקבוצות אחרות בעולם, והאלגוריתם מחליף ביניהן מוזיקה בלי שאנחנו יודעים. לכך אנו מוסיפים את הגורם האנושי: יש לנו מעל 50 עורכי מוזיקה מתחומים שונים, שנכנסים לאלגוריתם ומוסיפים שירים ידנית. זה מאפשר לתת חוויית משתמש מאוד מאוד ייחודית".
כמו כן, מתגאה דיזר בחיבורים ותמיכה ביותר מ-85 מכשירים, בהם רמקולים חכמים. בתחילת 2018 ישולב דיזר כשירות הסטרימינג הבלעדי שזמין בשעון החכם של פיטביט באירופה. לחברה גם 45 שותפויות עם מותגים מתחומים שונים - החל מסמסונג ו-BMW, עבור ברשת הסופרים הגרמנית לידל (שמציעה את השירות כחלק ממועדון הלקוחות שלה) ועד מועדוני הכדורגל מנצ'סטר יונייטד וברצלונה שעבורם יש בשירות ערוצי שידור מיוחדים שמשלבים פרשנויות, והשירות עצמו מוטמע באפליקציות שלהם.
השקעה משמעותית בתוכן ישראלי
את הפעילות המקומית יוביל עמרי דולב מלב גרופ מדיה, שמתפקדת כשותפה המקומית של דיזר. "זו תקופה של הזדמנויות שיש בה הרבה שינויים בשוק התקשורת", אמר דולב. "אנחנו מביאים התייחסות אמיתית ועמוקה, עם הבנה של הרבה שנים בביזנס, לתעשייה הישראלית המקומית. צריך לדעת מה ההבדל בין מי שאוהב מזרחי לקלאסי, אי אפשר לתת שירות גנרי כבר. דיזר הוא שירות פתוח, צבעוני וצעיר. כולם יקבלו את מה שמגיע להם, וכל הקטלוג הישראלי הקריטי כבר נמצא בדיזר. החברות הישראליות הגדולות, כולם בפנים. אם תיכנס עכשיו לעמוד הראשי של דיזר תראה את השיר החדש של מתי כספי. יש פה חברת מוסיקה אמיתית שתנהל את הדבר הזה".
דולב הוסיף שהחברה צפויה להשקיע מאסיבית בתוכן ישראלי, ובין השאר תקליט ותצלם סשנים עם אמנים ישראלים שיופצו לא רק בשירות אלא גם בפלטפורמות אחרות דוגמת יוטיוב. "יש אמנים צעירים שהתוכן שלהם יכול להתרגם בצורה טובה אם נוציא אותם החוצה, ודיזר מוכנים לעשות את זה", הוא אמר.
חרף ההשקעה בשוק המקומי, השירות עצמו עדיין לא זמינה בעברית. לדברי דיזר, אפליקציית הדסקטופ תתורגם לעברית בשבועות הקרובים, ואפליקציות המובייל עד סוף הרבעון הראשון של 2018.
מבית שירותי הסטרימינג שפועלים בישראל דיזר היא הראשונה להיכנס עם מסלול חינמי. המסלול מספק גישה לכל קטלוג השירים של דיזר באיכות בסיסית, אך מגביל את מספר הפעמים שניתן לדלג על שירים וכולל פרסומות. בנוסף, בהאזנה במובייל לא ניתן להאזין לשירים ספציפיים אלא רק לרשימות השמעה ול-Flow, ולא ניתן להוריד שירים להאזנה לא מקוונת.
מסלול הפרימיום+ של החברה, שעולה 19.9 שקל לחודש, מוריד את כל ההגבלות האלו ומאפשר גם האזנה באיכות גבוהה. מסלול המשפחה, שעלותו 29.9 שקל לחודש, מספק למעשה שישה מנויים פירמיום+. מסלול רביעי, HiFi, עולה 39.9 שקל לחודש וכולל את כל התכונות של פרימיום+ בתוספת תמיכה בשירים בפורמט FLAC, שנחשב לאיכותי ביותר.