$
אינטרנט

דו"ח האינטרנט של בזק: התינוקות עם יוטיוב, הנוער באינסטגרם

גיל רוזן, סמנכ"ל שיווק וחדשנות בבזק הציג את הדו"ח המציג את הטרנדים והמגמות בשימוש באינטרנט בישראל בשנה החולפת. הוא מציג צמיחה בצריכת הדאטה, השתלטות של אינסטגרם על פלח בני הנוער, שינויים בהרגלי צריכת התוכן וחדשות טובות לתעשיית הפינטק

אביב גוטר 12:2327.11.17

אינסטגרם עוקפת את פייסבוק בשימוש בקרב בני נוער, צריכת סדרות דרך הסמארטפון גדלה ב-100%, יותר הורים מושיבים תינוקות בני פחות משנה מול מסכים ו-80% מהישראלים קונים ברשת - כך מלמד דו"ח בזק השנתי המציג את מצב האינטרנט בישראל.

 

הדו"ח של בזק התבסס על נתוני הגלישה שבידיה ומחקר שנעשה בשיתוף מכון TNS וכלל 1,268 משתתפים בגיל 13 ומעלה. לפי בזק, ישנם 6.6 מיליון משתמשי אינטרנט בישראל, שגולשים במהירות ממוצעת של 67 מגה-ביט. שיעור צריכת הדאטה צמח ל-5.7 גיגה-בייט בממוצע ביום, גידול של 36% ביחס לאשתקד. זאת, בעוד גולשים שנשענים על הרשת לשירותי טלוויזיה וסרטים מגיעים ל-20 גיגה-בייט ביום. לטענת בזק, 67% מהגולשים משתמשים בשירותי גיבוי ענניים, צמיחה של 7% מאשתקד.

 

 

גיל רוזן, סמנכ"ל החדשנות של בזק גיל רוזן, סמנכ"ל החדשנות של בזק

 

רוב תעבורת הרשת בישראל נצרכת דרך סמארטפונים: המחקר של בזק זיהה צמיחה משמעותית בשיעור הצפייה בסדרות בסמארטפונים - זינוק של כמעט 100%; כ-19% מהגולשים צופים בסדרות בעיקר במובייל כיום. ואם בסמארטפונים עסקינן, 66% מכלל המשתמשים טענו שהם נאמנים למערכת הפעלה אחת ולא יעברו מאנדרואיד ל-iOS ולהיפך. לפי בזק, בעלי אנדרואיד נוטים להיות נאמנים יותר; 68% מהם טוענים שלא יעברו לאייפון, לעומת 58% מהאייפוניסטים.

 

צפייה בסדרות? המסך הקטן לא מפריע צפייה בסדרות? המסך הקטן לא מפריע צילום: ניצן סדן

 

  

הילד הישראלי הממוצע מקבל את הסמארטפון הראשון שלו בגיל 10, אך צופה בתוכני וידאו מקוונים הרבה לפני כן; לפי בזק, 30% מההורים נותנים לתינוקות מתחת לגיל שנה לצפות ביוטיוב. 70% מהילדים בגיל 6 עד 9 צופים ביוטיוב, כש-75% מההורים מנסים להגביל את זמן הצפייה של ילדיהם. הזמן הממוצע לצפייה ביום בגילים אלה עומד על 2.7 שעות.

 

לפי הדו"ח, כמה הטרנדים העולמיים הגדולים תפסו חזק גם בשוק המקומי. למשל, מתארת בזק שיעור שימוש מפתיע באפליקציות תשלומים למיניהן: 40% מהישראלים משתמשים ביישום פינטק זה או אחר; חלה צמיחה של 50% במספר הבתים בהם מכשירים חכמים שמחוברים לרשת הביתית, אך רק 5% מהבתים כוללים יכולת שליטה חכמה מרחוק; ו-80% מהישראלים קונים מוצרים ברשת, כשחלה צמיחה בולטת בשיעור בני ה-50 ומעלה שעושים זאת. 44% מהרוכשים עושים זאת באתרים בינלאומיים, אך לא מעט מהשאלים ענו שחשוב להם לקנות גם באתרים מקומיים. ואולם, מוצרי מזון עדיין נקנים בעיקר בחנויות פיזיות; כבר מספר שנים שרק 18% מהציבור הישראלי ויתרו על הביקור בסופרמרקט.

 

כמעט כולם קונים ברשת כמעט כולם קונים ברשת צילום: שאטרסטוק

 

 

תחום המדיה החברתית ממשיך לצמוח, כשבראשו פייסבוק. לפי נתוני בזק, המשתמש הממוצע חבר ב-11 קבוצות וקהילות בפייסבוק - אם כי לא פורסמו נתונים אודות שיעור השימוש והפעילות בהן. בני נוער הם הפעילים ביותר ולפי בזק, חברים ב-27 קבוצות ווטסאפ בממוצע. לפעילות המתבגרים גם צד שלילי בולט: כ-40% מהם דיווחו על שחוו ביוש ובריונות, או מכירים מישהו שחווה זאת. אינסטגרם עקפה את פייסבוק בפופולריות בקרב בני נוער, ו-72% מהם משתמשים בה (לעומת 63% בפייסבוק).

 

פרסומות בווטסאפ? עברתם את הגבול

 

הציבור הישראלי התרגל לפרסומות, כל עוד הן לא פולשות ליישומים חדשים; לפי בזק, רק 30% מהמשתמשים מפעילים חוסמי פרסומות. 50% מהגולשים לא מוטרדים מהפרסומות בפייסבוק וביוטיוב ו-32% מבני הנוער אפילו חיפשו ביוטיוב פרסומות ספציפיות של חברות בעצמם. ואולם, רוב המשתמשים לא יקבלו בהבנה כניסת פרסומות לווטסאפ; 76% מהגולשים העידו שיגיבו בזעם אם יקבלו פרסומות גם שם.

 

המחקר של בזק גילה שציבור הגולשים מודע לפרטיותו ברשת וש-36% מגולשים סבורים שחברות טכנולוגיה מאזינות להם דרך הטלפונים - סברה שגויה מסיבות טכניות ועסקיות.

 

 

 

גיל רוזן, סמנכ"ל השיווק והחדשנות בבזק, אמר: "הדוח מצביע על צמיחה אקספוננציאלית, המשנה כל רובד בחיים שלנו, האישיים, הציבוריים והעסקיים. כמות המידע העוברת על הרשת היא כמעט בלתי נתפסת, כשהיא מגיעה במקרים מסוימים לעשרות גיגה לבית ביום, הרבה בזכות כמות הווידאו העוברת על הרשת והצמיחה המרשימה בכמות המכשירים המחוברים לרשת כחלק מה-IoT. יחד עם זאת, השנה אנחנו עדים אולי לראשונה לתופעה חוצת תחומים, המעידה שהישראלים רוצים לקבל יותר ממה שהסביבה הדיגיטלית מאפשרת להם. כך למשל, הנוער מצפה ממערכת החינוך שתתקדם מהר יותר אל עבר חינוך דיגיטלי, חבילות הגלישה בסלולר כבר לא מספיקות לרבים מאיתנו, ואנו צורכים תוכן בפלטפורמות שעדיין לא התאימו עצמן באופן מלא לכך".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x