מכירות המחשבים בארץ צמחו ב-9%, בהובלת הלפטופים לעסקים
נתונים שהגיעו לידי "כלכליסט" מראים שברבעון הנוכחי חלה צמיחה משמעותית ביחס לאשתקד, כשאת המכירות בתחום הצרכני מובילות אסוס ולנובו ואת התחום העסקי - HP
- כך בוראים את הלפטופ מחדש
- אש, קרח ומכות רצח: כך נולד מחשב נייד
- מהירים, דקיקים ומתהפכים: הלפטופים של IFA
נתוני הרבעון השלישי מהווה צילום מסך מעניין של מכירות המחשבים, שכן זו התקופה בה רוכשים סטודנטים מחשבים לקראת תחילת הלימודים האקדמים והיא אף מתאפיינת במבצעים לחגים.
הנתונים מראים כי המחשבים הנייחים עדיין חיים ובועטים אך בעיקר בשוק הארגוני, בשעה שצרכנים פרטיים מעדיפים יותר ויותר לרכוש מחשבים ניידים. נתוני IDC מרכזים רק מחשבי מותג ולא אוספים מידע אודות מחשבים שנרכשים בהרכבה ברשתות קמעונאיות מתמחות. עם זאת, הם עדיין משקפים ירידה עקבית של 25% במספר המחשבים הנייחים שנמכרו מדי רבעון מתחילת 2017, כך שקשה להתכחש לצניחה במכירותיהם ובזינוק המקביל במכירות המחשבים הניידים.
אם בעבר לפטופים נחשבו למוצרי יוקרה במחיר גבוה, הרי שכיום ניתן למצוא מחשבים ניידים בתצורת כרומבוק או נטבוק במחירים שמתחילים ב-800 שקל. קטגוריית המחשבים האישיים מתחלקת באופן ברור בין השוק העסקי-ארגוני לבין השוק הצרכני-פרטי, שלכל אחד מהם צרכים שונים.
המגזר העסקי ריכז את עיקר המכירות ברבעון האחרון, ונשלט ביד רמה בידי HP, שמכרה 29.5 אלף מחשבים ניידים (47% מהמכירות בתחום). מאחוריה בהפרש ניכר ניצבת לנובו הסינית (15 אלף מחשבים ניידים) ואחריה Dell (עם 12 אלף). התמונה בשוק הפרטי שונה לחלוטין, וההובלה בו נחלקת כמעט שווה בשווה בידי לנובו ואסוס הטייוואנית, שאוחזות כל אחת בשליש מהמכירות. אחריהן מגיעה HP בהפרש ניכר.
עד כה נכשלו הטאבלטים בהחלפת המחשבים האישיים ככלי עבודה, חרף נסיונות עיקשים של אפל ומיקרוסופט כאחד לדחוף לכך. היכולת להשתמש במחשב בן 3-4 שנים למשימות היומיומות של גלישה, צריכת מדיה ושימוש בכלי משרד בסיסיים האריכה את מחזורי הקנייה. בקצב הזה נראה שהמחשבים הניידים יישארו איתנו בשנים הקרובות.