$
חדשות טכנולוגיה

בלעדי לכלכליסט

משרד העבודה והרווחה משיק רשת חברתית-ארגונית על גבי פלטפורמה של פייסבוק

מדובר ברשת ארגונית עבור אנשי מערך הרווחה בישראל בפלטפורמת ה-WorkPlace. ההסדר מול פייסבוק מבטל את האפשרויות שנבחנו ליצירת פלטפורמה דומה בהתקשרות עם חברות אחרות, מהן שתיים ישראליות

יואב סטולר 07:2920.11.17

משרד העבודה והרווחה ישיק היום רשת חברתית-ארגונית חדשה עבור אנשי מערך הרווחה בישראל בפלטפורמת ה-WorkPlace מבית פייסבוק – כך נודע ל"כלכליסט". השר הממונה על המשרד יחנוך את המערכת לאחר שזו סופקה בחינם במסגרת שיתוף פעולה עם ארגון הג'וינט וענקית הרשת החברתית.

 

אותו הסדר יציב את המשרד הממשלתי כראשון בישראל לעבור לסביבה הדיגיטלית שמציעה WorkPlace לניהול קהילות מקצועיות, שיחות בין עובדים וקיום דיונים וקבוצות. לדבריה של מובילת המהלך, מיטל ויצמן צברי הממונה על תחום ניהול הידע באגף מחקר ניהול והכשרה, ממשלת ישראל היא השנייה בעולם להצטרף לשירות החדש מבית היוצר של פייסבוק, לאחר ממשלת סינגפור. "ההצטרפות נועדה לשדרג את המערך הישן שבעקבות מגבלות טכנולוגיות לא זכה למעורבות גבוהה מצד ציבור אנשי הרווחה בישראל. בחרנו להשקיע במעבר לפלטפורמה שתגלם את כלל התקשורת המקצועית של עובדי הרווחה מתוך הבנה שניהול הידע והעברתו הם הרווחה של השנים הללו וודאי של העתיד".

 

חיים כץ שר העבודה והרווחה חיים כץ שר העבודה והרווחה צילום: אלכס קולומויסקי

 

 

קהילות הידע יאפשרו לאנשי המקצוע לשוחח ולהתייעץ באופן מקוון עם עמיתים בכל רחבי הארץ, לצור קשרים ושיתופי פעולה מקצועיים, לפתח ידע באופן מתמיד ולהנגישו. מזה 12 שנה, מפעיל משרד העבודה והרווחה 33 קהילות ידע שונות לפי תחומים ולפי אוכלוסיות יעד, המונות כ- 17,000 עובדים. החברים באותן קבוצות דיון משתייכים לארגונים, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, ארגוני מגזר שלישי ולעסקים פרטיים כמו עובדים סוציאליים, פסיכולוגיים, עובדי הוראה ועוד.

 

ויצמן צברי תיארה את היתרונות שמגלם המעבר לפלטפורמה החדשה. "רצינו לאגד את כל דרכי ההתקשרות של התורמים לרווחה בישראל, שלא יקפצו בין המייל, קבוצת הוואטס-אפ של המשרד, הקהילה ברשת – אלא שכל אלו ירוכזו בממשק שיהיה זמין עבורם גם במובייל. לפי נתוני הלמ"ס במדינה ישנם כ-85 אלף עובדי רווחה – רק כ-17 אלף מהם רשומים עד כה ועוד פחות מהם פעילים, את הנתון הזה רצינו לשנות".

 

משרד העבודה והרווחה הינו מהראשונים בישראל להצטרף למספר רב של ארגונים מחו"ל המשתמשים במערכת שמציעה פייסבוק בתשלום בדרך כלל, גופים גדולים בהם חברות הענק Walmart, Starbucks, Colombia ועוד. עם זאת, ההסדר שהשיג המשרד הממשלתי באמצעות סיוע הג'וינט מעניק לו רישיון שימוש והפעלה חינמי – הצעה שביטלה את האפשרויות שנבחנו ליצירת פלטפורמה דומה בהתקשרות חברות אחרות, מהן שתיים ישראליות.

 

מערכת ה- WorkPlace דומה במאפייניה לרשת החברתית שמציעה פייסבוק, אולם בה הדגש הוא על מקום העבודה ומידע שייך לאותו ארגון ולא לענקית הרשת. לדבריה של הממונה על המהלך כבר היום חודשים ספורים לאחר תחילת הפיילוט ניתן לראות נתונים חיוביים המעידים על שינוי ארגוני שתחולל המערכת. "1,500 עובדים נכללו בפיילוט ש-52% בחרו להתחבר במקביל גם בנייד. עד כה, נפתחו כ-45 קהילות והנתונים עומדים על 100 פוסטים לפחות בשבוע", הציגה ויצמן צברי. "אנחנו פועלים על בסיס הידע שקיים היום בכל הנושא של ניהול קהילה אינטרנטית וגם מגייסים את האנשים שמתמחים בזה כדי שכל אדם שייכנס לקהילה יראה שישי באמת פעילות ומגוון קולות".

  

שר הרווחה והעבודה, חיים כץ, בירך על הצעד ואמר שבאמצעות הרשת החברתית החדשה ניתן יהיה להצעיד את שירותי הרווחה קדימה. "המדיניות שהתוויתי נועדה לחזק חדשנות ורגישות בתחום השירות לאזרח, הקלה במימוש זכויות ודיגיטציה מרבית. אני גאה שמשרד העבודה והרווחה הוא המשרד הממשלתי הראשון בישראל שבונה קהילות ידע דיגיטליות ומפותחות".

 

זאת בעוד שויצמן צברי הסבירה כי עוד טרם ההשקה הצפויה במשרדי ממשלה נוספים אחרים הביאו התעניינות בצעד. "עמיתים לתחום הזה נפעמים מהמהלך הזה, ולא מעט ביקשו לקבל פרטים וללמוד את העניין. הצורך קיים והרצון קיים, האתגר הוא הבירוקרטיה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x