גוגל, מה אני רואה פה: מכשיר הפיקסל מקבל חיפוש ויזואלי
החברה שילבה את פלטפורמת החיפוש הוויזואלי שלה בממשק מצלמת מכשירי הפיקסל 2 לדגמיהם. בעזרתה, אפשר לצפות בעצמים ולהריץ עליהם חיפושי גוגל מיידית, לזהות טקסט ולהפעיל אפליקציות רלוונטיות
הפסיקו להקליד והתחילו לצלם: גוגל השיקה ביום ו' האחרון את Google Lens, מנוע חיפוש ויזואלי שמוטמע ישירות באסיסטנט, הסייענית החכמה של החברה. ברגע שמכוונים את המצלמה על עצמים, ניתן לקבל עליהם מידע ממנוע החיפוש.
- חדש בגוגל Maps: אירועים, המלצות לפעילויות ועיצוב חדש
- דיווח: אפל תעניק לאייפון של 2019 מצלמת 3D למציאות מוגברת
- אמזון מיישרת קו עם וול מארט, משיקה שופינג במציאות מוגברת
לחיצה על כפתור Google lens בפינה הימנית בממשק המצלמה תפעיל את מנוע החיפוש. ניתן לסמן חלק בתמונה, לסרוק טקסט ולגגל אותו כך, כשהתוצאות יופיעו במסך עם לינקים לאתרים ואפליקציות. בנוסף, ניתן לשתף ולדרג את התוצאות או לבצע חיפוש קולי במקביל לוויזואלי.
גוגל הודיעה על כוונותיה להטמיע את החיפוש הויזואלי כבר באפריל השנה. השירות, שהושק באוקטובר, היה זמין עד כה בהצגת תמונה דרך Google Photos. שילוב Google lens באסיסטנט מהווה צעד נוסף לאינטגרציה בין מנוע החיפוש של גוגל ליתר מוצריה. כשמצלמים עצם הכולל טקסט, למשל עלון פרסומי, תדע האפליקציה לזהות מספרי טלפון, כתובות מייל, כתובות מגורים ולממשק אותם אל החייגן, אל ג'ימייל ואל גוגל Maps לניווט.
גוגל מצטרפת באיחור אופנתי לתחום החיפוש הוויזואלי; כבר ב-2012 הציגה נוקיה כלי חיפוש ויזואלי שהתבסס על מצלמת הלומיה 920 ואמזון השיקה ב-2014 את Firefly, פלטפורמת חיפוש ויזואלי למוצרי צריכה עבור ה-FirePhone הכושל שלה. פינטרסט השיקה בפברואר האחרון מוצר כמעט זהה בשם Lens, שמאפשר לחפש בין אוספי המוצרים שלה עצמים שצילם המשתמש. שזאם השיקה פלטפורמה לחיפוש ויזואלי במרץ, שמתבססת על זיהוי טקסט פרסומי וקופונים.