$
חדשות טכנולוגיה

אפל דוחה את השקת הרמקול החכם שלה; יגיע רק בשנה הבאה

ענקית הטכנולוגיה מסרה כי רק בתחילת 2018 יושק הרמקול החכם שאמור להיות התשובה של אפל לאקו של אמזון. לא ברור מה הסיבה לעיכוב

רפאל קאהאן 10:5018.11.17

אפל הודיעה אתמול (שישי) שהיא דוחה את השקת הרמקול החכם שלה, ההומפוד, לשנה הבאה. החברה לא ציינה מתי בדיוק הוא יושק, אך נקבה ב"תחילת 2018" כתקופה. ההומפוד, אמור להוות את התשובה של אפל לרמקולי האמזון אקו, גוגל הום ועוד רמקולים תואמים של יצרני צד שלישי המיועדים לאחת משתי הסייעות הדיגיטליות.

 

 

לא ברור מה הסיבה לעיכוב. עבור אפל מדובר במהלך שעשוי לגרום לה לנזק לא קטן עבור הרמקול שלה. תקופת החגים של החודשיים הקרובים מהווה באופן מסורתי את העונה בה נעשות הכי הרבה מכירות של רמקולים חכמים שנחשבים כמתנה פופולרית מאוד.

 

הרמקול החכם אקו של אמזון הרמקול החכם אקו של אמזון צילום: Amazon

 

פספוס שלה יגרום לשתי המתחרות לתפוס את מקומה - חשוב לציין שמי שכבר רוכש רמקול של חברה כזו או אחרת מיד "ננעל" בסביבת העבודה של הסייענית הדיגיטלית. קשה מאוד לעבור רמקול לאחר שכבר התחלתם לעבוד עם סוג מסויים.

 

אמנם ברמת האפליקציות זה פחות אקוטי, אולם ברגע שהוספתם למשוואה מוצרי בית חכם נוספים כגון תאורה או מוצרי חשמל תואמים, מעבר דורש רכישה מחדש של לפחות חלק מהם. זו הבעיה העיקרית כיום בעולם הבית החכם, אין למעשה תקן אחיד לכל המכשירים, ומוצר שמיועד לפעול בסביבה מסוימת כמו אלקסה לא תמיד יתאים לסביבה של יצרנית אחרת.

 

העיכוב ידרוש מאפל למתג את ההומפוד בצורה שונה משתי המתחרות העיקריות שלה. כבר היום, אמזון מייעדת את אלקסה להפעלת בית חכם, סיוע אישי וקניות באמזון; גוגל הפכה את הרמקול שלה לפורטל לשירותיה המקוונים וכן להפעלת בית חכם ואילו אפל כבר מיתגה את ההומפוד כמוצר צריכת מדיה, גישה לסירי וניהול מוצרי בית חכם.

 

ההומפוד צפוי לעלות כ-350 דולר, הרבה יותר מכל הדגמים של שני המתחרים. הוא הוצג לראשונה במהלך כנס המפתחים של אפל באביב שעבר אז הודיעה אפל שהיא תשיק אותו בסוף 2017, תאריך שכאמור כבר לא יכובד. הוא צפוי להיות זמין לכשיושק בארה"ב, בריטניה ואוסטרליה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x