נאס"א תסייע לאובר לפתח מונית מעופפת אוטונומית
סוכנות החלל תסייע לחברה לפתח טכניקות לטיסה בטוחה בגובה נמוך מעל מרחבים עירוניים. אובר מתכננת להתחיל בניסויי טיסה כבר ב-2020 ולהשיק שירות מונית מעופפת עד אולימפיאדת לוס אנג'לס ב-2028
אובר תשתף פעולה עם נאס"א, שתעזור לה לפתח מערכות תחבורה עבור תכנית המכונית המעופפת שלה, Uber Elevate. במרכז המיזם עומד פיתוחה של מכונית מעופפת שבשלב ראשון תישלט בידי מפעיל אנושי - אך תהפוך בעתיד לכלי אוטונומי.
- שוכחים מהפקקים: משטרת דובאי עולה לאוויר עם אופנוע מעופף
- חברת מוניות מעופפות גייסה 90 מיליון דולר בהובלת טנסנט
- תחבורת המחר: הכלאה בין אוטובוס, סגוויי וצלחת מעופפת
החברה מגבירה מאמצים כדי להפוך את הפרויקט למציאות, במטרה להתחיל בטיסות ניסוי כבר ב-2020. במסגרת שיתוף הפעולה תחקור נאס"א את נושא בטיחות הפעלת כלי הטיס, שמיועדים לטוס בגובה נמוך. גובה הטיסה מהווה אתגר משמעותי, שכן זמן התגובה של מערכות הכלי מתקצר; מטוס שמתקלקל בגובה 30 אלף רגל משאיר לטייס זמן-מה למצוא פיתרון. המצב יכול להיות מסובך בהרבה בגובה של אלפיים רגל, למשל.
אובר הניעה מספר עסקאות ושיתופי פעולה כדי לקדם את מיזם התעופה שלה והשנה נודע שהיא מנהלת מגעים להפעלת ניסוי Elevate בלוס אנג'לס, פורט וורת' ודובאי. בנוסף, מנסה החברה לאתר מגרשים שיתאימו לבניית מנחתים עירוניים עבור המכוניות המעופפות שלה.
הרעיון של אובר הוא בעצם, להפעיל שירות מוניות מעופף שיהיה זול פחות או יותר, כמו נסיעה במכונית - ויושק עד אולימפיאדת 2028 בלוס אנג'לס. זהו מיזם שאפתני, כמעט חולמני: כלי טיס צריך לעמוד בתקנות אחזקה ובטיחות חמורים בהרבה משל מכונית, מערך תחזוקה צמוד שיבדוק ויטפל בכלי לפני ואחרי כל טיסה, מערך בקרה אווירית שינטר את התנועה בנתיבי האוויר ועוד. כל אלה עולים הרבה מאוד כסף: משכורות לאנשי מקצוע, חלפים, מסים ועלויות תפעול אחרות. לפיכך, קשה להאמין ששימוש במונית המעופפת יעלה כמו נסיעה בכבישים.