מייסד NSO מקים חברת סייבר חדשה
עמרי לביא חשף את Orchestra - חברת אבטחה שתתמקד בחיבור בין פתרונות אבטחה לארגונים. אורקסטרה, שהוקמה ביחד עם יצחק זק, נמצאת בשלבי גיוס של 20 מיליון דולר מהקרנות פאונדרס גרופ ופיקו פרטנרס
עמרי לביא, מייסד NSO ויצחק זק, שניהם ממקימי קבוצת ההשקעות Founders Group, חשפו חברת סייבר חדשה - אורקסטרה (Orchestra). החברה נמצאת בתהליך גיוס של 20 מיליון דולר, כשרוב הסכום כבר גויס. בין היתר, השקיעו באורקסטרה פאונדרס גרופ וקרן PICO Partners.
- Team8 חשפה את Sygnia, חברת סייבר חדשה
- ארגוס הישראלית על סף אקזיט ענק של 450 מיליון דולר
- פורסקאוט זינקה ב־16% אך לא חצתה את רף מיליארד הדולר
החברה תושק בתחילת 2018, כשלביא יכהן כמנכ"לה, זק כסמנכ"ל תפעול, ד"ר ג'ייקוב יוקלסון כסמנכ"ל טכנולוגיות ובראש הדירקטוריון ישב אלי ורטמן מ-PICO.
אורקסטרה תפתח פלטפורמת הגנת סייבר כוללת עבור ארגונים, שתשלב בין מערכות הגנה שונות. לדברי היזמים, קיימים כיום כ-700 סטארט-אפים בתחומי הגנת הסייבר, חלקם הגדול מציע פתרונות נישה בשוק תחרותי מאוד שכולל שונוּת קטנה בין מתחרים. לאור זאת, קיימת אנומליה בשוק שפוגעת בלקוחות, ביזמים ובמשקיעים.
"ארגונים נמצאים כיום במצב בלתי אפשרי כשהם מגיעים לתכנן את הגנת הסייבר" אמר לביא. "כדי ליצור מעטפת הגנה אפקטיבית, הם נדרשים לרכוש עשרות פתרונות באופן שאינו כלכלי ומצריך משאבי מערכת רבים לניהול. הם מקבלים היא אוסף פתרונות שלא תמיד יש קשר ביניהם, ואפקטיביות נמוכה של הגנה בגלל ריבוי הגורמים האחראים על תחומים שונים בהגנת הסייבר. אורקסטרה באה לפתור בדיוק את המצב הזה ולהפוך את הגנת הסייבר מאוסף כלי נגינה לתזמורת אחת שעליה אחראי מנצח אחד".
"מוקדם לומר שהשוק נמצא במצב בועה אבל אנחנו לא רחוקים משם", הוסיף לביא. "קיימת דרישה של הלקוחות לקונסולידציה של פתרונות".
יצחק זק אמר: "סטארט-אפים בתחום הסייבר נמצאים כיום במצב מאוד מאתגר. עודף הפתרונות והתחרות הקשה בשוק מצריכה משאבי שיווק גדולים מחברות קטנות. חברות נישה שפונות לחלק קטן מהעוגה נדרשות להקים מערכי שיווק, תמיכה ואופרציה עצמאיים חסרי פרופורציה לגודלן. המצב גורם לכך שאנשי פיתוח ומומחי סייבר שמקימים חברות נדרשים לעסוק בשיווק במקום לפתח את המוצר ולשמור או להגיע ליתרון תחרותי. מצד המשקיעים המצב לא פחות פשוט כשהם רואים כבר בסבבי השקעה מוקדמים את השקעתם מנותבת בעיקרה לשיווק, במקום להמשך פיתוח המוצר".